
A hétvégén a nürburgringi 24 órás verseny nyitja a legendás európai 24 órás futamok sorát. Az eseményt a gyártók és csapatok már hetekkel előre különböző jobbnál-jobb kép- és videóanyagokkal promótálják. Nem kivétel ez alól a Mercedes AMG Customer Racing csapata sem, akik egyik gyári pilótájuk, a brit Adam Christodoulou egy körét mutatják be nekünk, a versenyző angol nyelvű tolmácsolásában egy Mercedes Amg GT3 Evo kormánya mögül.
Ha végignézzük ezt a bő nyolcperces kört, könnyen el tudjuk képzelni milyen elképesztő koncentrációt igényel ez a verseny a résztvevőktől, amikor átlagosan 6-8 órán keresztül, egy több mint száz indulóból álló mezőnyben kell helytállni ilyen pályán. Egyetlen versenypálya sem egyszerű, de a Nürburgring-Nordschleife talán mind közül a legnehezebb.
Bukótér nincs, ellenben van rengeteg trükkös kanyar, szintkülönbségek és versenypályához képest pocsék burkolat. Elég a legkisebb hiba és hiába van tartós előnye egy-egy versenyzőnek, egy pillanatnyi kihagyás elég a kieséshez, a szalagkorlát egyből büntet. Mesélhetne erről az AMG csapat másik versenyzője Rafaelle Marciello is, aki tavaly vezető helyről, kényelmes előny birtokában egy ártalmatlannak tűnő kanyarban csapta a korlátnak az autóját.
A verseny magyar vonatkozású érdekessége, hogy a WTCR világkupa sorozat is ezen a hétvégén – a hosszútávú verseny betétfutamaként – rajtol, ahol Michelisz Norbinak, Tassi Attilának és Boldizs Bencének is szurkolhatunk. A 24 órás megmérettetésről és a WTCR mezőny küzdelmeiről természetesen az Autó Pult is beszámol majd.
