A GT World Challenge Europe szériában folytatja a kilencszeres MotoGP világbajnok Valentino Rossi, mégpedig az egyik legsikeresebb csapatnál, a lényegében gyári csapatnak számító belga WRT színeiben. A hír nem ért minket váratlanul, hiszen maga Vale is nyilatkozott erről a szándékáról, a kérdés csak az volt melyik szériában és milyen csapattal, autóval teszi majd ezt. Ez utóbbi sem volt nagy meglepetés, mert hetekkel ezelőtt már tesztelte a WRT Audi R8 LMS GT3 Evo2 modelljét, de benne volt a levegőben az is, hogy esetleg mégis marad a „szokásos” Ferrari 488 GT3-nál, amit időről időre a Kessel Racing biztosított neki, amikor egy-egy hosszútávú versenyen indult a barátjával és féltestvérével. A múlt heti Gulf 12h versenyen is a német Kessel Racing autójával indult volna, de végül koronavírus fertőzés miatt ki kellett hagynia a futamot.
De kanyarodjunk csak vissza a korábban Blancpain GT néven futó bajnoksághoz. Az olasz világsztárt nem vádolhatja senki alibizéssel, hogy kezdő évében valami gyengébb bajnokság mellett tette le a voksát, mert mint említettük ez számít jelenleg a legrangosabb szériának. A gyárak által támogatott privát csapatok sorait olyan többszörös daytonai, sebringi, spa-i, bathursti és makaói győztesek erősítik, mint Mirko Bortolotti, Christian Engelhart , Rafaelle Marciello, de itt is nyomja a pedált Kelvin van der Linde, vagy a Mercedes gyári sztárpilótája Maro Engel is. Szóval a mezőny több mint illusztris, velük megmérkőzni nem lesz kis feladat és természetesen a tisztes helytállás esetén Rossinak is jár a taps, hiszen itt nem unatkozó milliomos amatőr versenyzőket kell legyőzni. A szerződése a teljes szezonra szól, így tehát a hosszútávú versenyeken kívül a sprintversenyes hétvégékre is ellátogat majd, ezért különösen sajnálatos, hogy 2020 és 2021 után idén is kimaradt a Hungaroring a GTWCE versenynaptárából.
A legendás Valentino Rossi a jelek szerint nem csak a kétkerekűek nyergében érzi jól magát – (egy Audi) kormány mögött is bizonyít, idén ismét!
Dörzsölheti a kezét Stephane Ratel és az Audi is. A promóter cég, az SRO tulajdonosa az egész világra kiterjedő GT széria vitrinjébe egy igen piacképes ékkövet szerzett meg. A sárga 46-os Audi olyan új nézők tömegeit vonzhatja a lelátókra, akik eddig nem érdeklődtek a GT versenyzés iránt, ez pedig a Forma-1 és a WEC felé kacsingató ingolstadti óriásnak is kiváló promóció lehet. Ha nagyon továbbgondoljuk a dolgot, egyenes út vezethet egy Le Mans győztes topgárda felé is, hiszen a Rossival szerződő WRT csapat LMP2 autója 2021-ben kategóriabajnok lett a WEC-ben Robert Kubicával a soraiban, a másik autójukkal pedig megnyerték a le mans-i 24 órást is a kisebb prototípus kategóriában. Audi, WRT és egy sikerre éhes, Le Mans-t sokszor emlegető Rossi... Ebből azt gondoljuk, hogy még bármi kisülhet a következő években. Egy biztos, mi majd beszámolunk róla!