Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Volt már alkalma kipróbálni a vadonatúj, általunk is csak alig néhány hete tesztre fogott Volkswagen Beetle-t? És a régi-új típust, a New Beetle-t, amely elindította a stílusos retróautók megállíthatatlan lavináját? Esetleg megtapasztalta már valaha, hogy milyen érzés egy eredeti Bogár méretes volánja mögött ülni, és terelgetni minden Porsche ősét, miközben a boxermotor ott ’rotyog’ az autó farában?

Amennyiben eddig nem volt még szerencséje minden idők talán legismertebb modelljének bármely generációjához, az elmaradt élményt ezen a héten bepótolhatja, hiszen a budapesti Porsche M5 Volkswagen márkakereskedésben (1238 Budapest, Szentlőrinci út/Auchan áruház mellett) bárkinek - persze aki rendelkezik érvényes jogosítvánnyal – lehetősége nyílik bármelyik generáció kipróbálására.

Főszerepben a legújabb Beetle, de mindegyik generáció kipróbálható

Amennyiben kedvet kaptak a Bogár-vezetéshez, egyebet nem kell tenniük, mint az alábbi telefonszámok valamelyikén bejelentkezni tesztvezetésre: 0036-1-421-8255 vagy 0036-30-802-5255. Péntekig, azaz március 23-ig reggel 9-17 óráig várják Önöket a szalon munkatársai, míg 24-én, szombaton 9-16 óráig, 25-én, vasárnap pedig 9-13 óráig lesznek nyitva a Porsche M5 kapui.

De akkor is érdemes kilátogatni a Porsche M5-höz, ha nem kívánnak, vagy nem tudnak vezetni, ám kedvelik a wolfsburgi márka alapítómodelljét. A szalon munkatársai ugyanis időt és energiát nem kímélve egy mini-múzeummá varázsolták a kereskedést, ahonnan az összes új járgányt kipaterolták erre a hétre az udvarra, s ezek helyét számos, különféle Bogár, illetve Bogár-rokonok vették át.

Egy igazi ritkaság: a Bogár-alapú Kübelwagen a II. világháborúban szolgált

A rögtönzött történelmi bemutató összesen 9 modellből áll, amelyek időrendben kerültek körbeállításra. A legrégebbi példány egy 1940 és 1945 között gyártott Type 82-es Kübelwagen, amelyet a német katonák használtak a második világháború idején. Bizony, a fura formájú, rém egyszerű, ám sok-sok zseniális megoldást tartalmazó és számtalan variánsban napvilágot látott, megbízható katonai gép technikája is a bogáréra vezethető vissza – a teljesen menetkész, tökéletes állapotban lévő kiállított példány meghajtásáról egy négyhengeres, 1,1 literes léghűtéses boxermotor gondoskodik 25 lóerős csúcsteljesítménnyel.

Aztán nem hiányozhat a bogarak első szériája sem a háború utáni évekből; ezen típusok érdekessége, hogy eredetileg nem járt hozzájuk belső kilincs, így az ajtókat úgy lehetett belülről kinyitni, hogy előbb letekerték az utasok az ablakot, majd kívülről kiengedték magukat - nesze neked, luxus. A szürke első szériás "Käfert" egy csodaszép, tört fehér, kicsit későbbi, nagylökhárítós darab követi a sorban, amely után megtalálható egy szintén fehér, későbbi generáció, melynek különlegessége a gyári napfénytető.

Kevés szebb autó létezik a Karmann Ghiánál - csajozós autó ez a javából!

És hogy mi az a fekete tetős vörös, lapos gyönyörűség, ami mellette pózol? Hát persze, az egy híres 2+2 üléses Karmann Ghia Coupé, amely minden idők egyik legszebb autóformájával büszkélkedhet. A balján pedig szintén egy unikum pihen: a vörös (tuning)bogár nem más, mint egy mindennapi használatban lévő, viszonylag késői Oettinger Käfer.

És még itt sincs vége: a sorban következő fekete, egészen fiatal példány egyenesen a mexikói gyártósorról érkezett, s érdekessége, hogy immár injektoros, 1,6 literes motor hajtja.

A legendás régi Bogárból nem kevesebb, mint 5 példány került kiállításra

A korai történelem ezzel be is zárult, de természetesen a sok klasszikus mellől nem hiányozhatot a retro-bogár, a New Beetle sem, míg a sort a Bogár-hét sztárja, a legfrissebb generáció zárja. Akik nem tudnak ellátogatni a mini-kiállításra, galériánkban megcsodálhatják az érdekességeket, ám véleményünk szerint érdemes elmenni, és sorban végigpróbálni mindegyik generációt – higgyék el, remek élményben lesz részük, és közben elgondolkodhatnak a technika fejlődésének mértékén és iramán...