Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Azt hiszem, egyszer már mindenki elképzelte magában, hogy milyen jó is lenne egy elesettnek látszó autó volánja mögött megpirongatni a magukat nagyra tartó, vagánykodó ellenfeleket.

Nos, a korábban emlegetett Datsunhoz hasonlóan a ’70-es évek közepéből 14 colos acél felniken, és virsli gumikon a pályára csöppent harmadik generációs Toyota Corollát sem vehette senki komolyan, amikor tengő-lengő futóművével megjelent a rajtvonalnál.

Csak egy kicsit tűnik életveszélyesnek

A háromliteres, V6-os Nissan motor, és annak turbófeltöltővel való kényszerlélegeztetése azonban meghozta a várt eredményt, hiszen a hatfokozatú manuális váltóval ügyeskedve a Corolla pilótája 11,83 másodperc alatt hagyta a háta mögött a negyed mérföldes távot 192,6 km/órás végsebességre téve szert. A tulajdonos megalomániája azonban itt még nem ért véget, hiszen feltett szándéka, hogy az időeredményt 10 másodperc alá szorítsa, miközben a szakasz végén elért sebességet 210 km/óráig fokozná.

Merész húzás ez, főleg ha tüzetesen megfigyeljük a videón, hogy az autó már így is kész életveszély, hiszen az ausztrál pilóta súlya már önmagában elegendő arra, hogy jobb oldalára térdeljen a Toyota. Az elért eredmény ettől függetlenül figyelemre méltó, ráadásul éppen erről a rég elveszett elszántságról prédikáltunk, amikor Michael Schumacher kapcsán napjaink autóversenyzőit kritizáltuk.