Az Alfa Romeo 4C hosszú várakozás után érkezett meg, s mi tagadás, immáron köztünk jár. Noha még csak szűk körök ráncigálhatják a bajszát, érdemes belepillantani a róla készült videóba, hiszen nagyjából képet kaphatunk a turbómotorral hajtott középmotoros olasz sportautó képességeiről.
Hamar gazdát talál a 400 európai példány - galériaA 4C ezúttal a Balocco versenypályára látogatott ki morcos, fekete színbe öltözve, s a felvételt ízléses, vészjosló zenével festették alá az olaszok, sejtetve, hogy mi is vár ránk majd az első tesztkilométerek alkalmával. Az újdonság kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersportautók körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével érték el a mérnökök, ami maximális agilitást és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezhet.
A fix fejtámlájú ülésekkel felvértezett autót igazán különlegessé tehetik a kategóriában rendkívül kompaktnak számító méretei, hiszen hosszúsága nem éri el a 4 métert, ugyanakkor 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávolsága pedig kisebb mint 2,4 méter.
Az autó szíve a Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelből már ismerős négyhengeres blokkra épül, miközben az 1,75 liter hengerűrtartalmú, 240 lóerős erőforrás a kor elvárásainak megfelelő technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.
Az Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően immár versenyképes lehet a kategóriában, miközben a vezető a szokott módon a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhat, így téve szert 4,5 szekundumos százas sprintidőre. Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló is, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.
Feltámadás? - Majd az idő és a közönség dönt a márka sorsáról
A 4C debütálásával két tradicionális műhely közötti együttműködésben szoros integráció valósul meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között, remélhetőleg újra dicsfénybe emelve azt a márkát, ami sokak szívét megdobogtatva az utóbbi években ugyanekkora csalódások okozója is volt.