A Hongqi gyakorlatilag az egyetlen olyan kínai gyártó, amely a helyi kormányzat számára valódi luxuslimuzint tud kínálni. Az értékrendjét egy percig sem titkoló, szabad fordításban „vörös zászló” elnevezésű vállalat persze nem is rejti véka alá azon törekvését, hogy ismét az ország vezetőit kívánja kiszolgálni, ám az még ezzel együtt is letaglózó, hogy az L7 elnevezésű tanulmányukból is hiányzik mindenféle egyediség.
Ügyesebb vagy, mint egy ötödikes? - vetélkedő kínai formatervezőknek
Egy csipetnyi hasonlóság van közöttükMivel az autóipar kiterjedtségéből is következik, hogy egyes modellek óhatatlanul is hasonlóságokat mutatnak, általában nem szívesen pedzegetjük a plágium témakörét, de a Pekingi Autószalonon bemutatott újdonság stílusjegyei inkább tekinthetőek másolatnak, semmint a retro irányzat képviselőinek.
Mindenesetre bennünk akár nosztalgikus élményeket is feléleszthet az L7, hiszen nagyban hasonlít a Volga GAZ-21-esre is, ami a szocialista autóipar sokak számára elérhetetlen jelképe volt. A technika persze azóta sokat fejlődött, így az új Hongqi lemezei alatt jó eséllyel egy V12-es monstrum teljesít majd szolgálatot.
Egyszer már volt egy csoda-Volga
Német-orosz barátság - galériaApró érdekesség, hogy korábban az „a:level” elnevezésű tuningműhely a BMW 850 CSi alapjaira már készített egy Volga-utóhatású V12-es kupét, ami nem kevesebb, mint 380 lóerős teljesítménnyel szolgált, így téve képessé 6,3 másodperces gyorsulásra, és 260 km/órás végsebességre a német-orosz kooperáció egy apró csodáját. Az egyedi megrendelésre készült autó persze egyedülálló példány maradt, ami elsősorban nem a külcsín, hanem a 100 millió forintos összeget is meghaladó vételár számlájára volt írható.