Lapunk rendszeres olvasóinak már bizonyosan nem újdonság, hogy nyakunkon a szeptember közepén kapuit megnyitó autós rendezvény, ami egyben az ősz legfontosabb autós eseménye, a számos újdonsággal és érdekességgel kecsegteteő, kétévente megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalon (a nagyközönség szeptember 15-25 között látogathatja a kiállítást).
A hölgyek sem hiányozhatnak az autók mellőlA tavaszi Genfi Autószalon után rövid szusszanást követően a gyártók újra gőzerővel a munkába vetették maguk, alig pár hónap állt ugyanis rendelkezésükre, hogy ismét elkápráztassák a közönséget Frankfurtban. Az információmorzsákat pedig már hetek óta szórják elénk, alig győzzük megírni az érdekesebbél érdekesebb tényeket, így kedves Olvasóink is abszolút naparakészen állhatnak a neves esemény elébe.
Jó szokásunkhoz híven ezúttal sem hagyjuk ki ilyenkor esedékes összefoglalónkat, amelynek hasábjain minden egyes gyártó jövő héten leleplezésre kerülő újdonságát lajstromba vesszük. Habár nagyon igyekeztünk minden lényeges elemet összelapátolni, közel sem könnyű feladat ez, hiszen még a napokban is előhozakodhat valaki egy-egy izgalmas koncepcióval, ám aggodalomra nincs ok, jelen listát természetesen az autószalon kapujának megnyitásáig frissítjük, ennek megfelelően tényleg semmilyen fontosabb részlet nem marad ki a felsorolásból.
Nem is húzom tovább az időt, nézzük pontról pontra, melyik gyártó mit tartogat számunkra a Frankfurti Autószalonon!
A kéthengeres MiTo megosztja a márka kedvelőitAlfa Romeo: az olaszok ezúttal forradalmi újdonséggal igaz, nem szolgálnak, azonban az immáron kéthengeres turbómotorral és az új 1,3-as dízellel büszkélkedő MiTo mindenképpen tiszteletét teszi Frankfurtban, ahogy a duplakuplungos TCT váltóval frissített Giulietta is. Bár más meglepetésre most nem számíthatunk, az Alfa hölgyei ezúttal is biztosan elragadják tekintetünket, a kedves Olvasó pedig a hölgyekről készült galériában találkozhat velük.
Alpina: a BMW-k még nemesebbé varázsolásával foglalatoskodó Alpina ezúttal sem érkezik üres kézzel. A patinás tuningcég legutóbb a bajorok friss kétajtósát, a 6-os szériát vette kezelésbe, aminek eredménye a szépséges B6 Bi-Turbo Cabrio lett, ami a németek 4,4 literes, két turbóval lélegeztetett V8-asát hordozza magában, meglehetősen igényes körítéssel.
Aston Martin: a britek standján igazi finomsággal találkozhatunk ismét a V12 Zagato személyében. A pompás olasz formaterv és a remek V12-es erőmű egyvelege körül biztosan sokan fordulnak majd meg.
Audi: az ingolstadti gyártónál már jóval több újdonság foglal helyet, élükön az S széria legfrissebb képviselőivel, nevezetesen az S6/S7/S8 trióval, de természetesen nem marad ki a repertoárból aAz S modellek is sok látogatót vonzanak majd hibrid részleg sem az A8 Hybrid kapcsán, továbbá az öthengeres motorral szerelt Q3-ra is számíthatunk, de a finom falatnak ígérkező R8 GT Spydert sem hagyhatjuk ki. A legnagyobb durranást talán az elektromos szívvel szerelt Urban Sportback és Spyder jelentik majd, amelyekkel a jövő városi autózását kívánja megváltoztatni az Audi, ahogy az alumíniumból építkező és elektromos hajtással felvértezett A2 esetében is..
BMW: a bajorok háza táján nyilván az egyik legérdekeltebb modell az új, F10-es alapokra épült M5 lesz, ám mellette más ínyencség is szerepel majd. A környezettudatosság, valamint a városi közlekedés a BMW-t is megérintette, ennek hatására a roppant innovatív "i" modellcsalád is bemutatkozik, amelynek első két fecskéje az i3, valamint az i8 lesznek. A sportosabb véna azonban nem merül ki az M5-ben, a búcsúzó M3 utolsó lángjaként aposztrofálható M3 CRT-t is elhozzák a bajorok frankfurtba, illetve az új 1-es széria szintén szerepel majd. Ezen kívül nem hiányozhat a standról a nagy kupéból és kabrióból faragott M6 sem, ráadásul ha minden igaz, a GranCoupét is elhozzák a németek.
Bentley: a patinás brit márka a Continental GTC-t, azaz a hamisítatlan luxussal átitatott kabrióját hozza el az autószalonra - a W12-es erőművel szerelt prémium kabrió igazi látványosság lesz.
Chevrolet: a Colorado pick-up mellett nagyon fontos és érdekes modellel szolgál a "Chevy", nevezetesen a középkategóriába lépő Malibu nyerheti el a látogatók tetszését, ami a kezdetekben dízelmotorral, később pedig az új, 200 lovas 1,6-os turbós benzinessel is kapható lesz. Amennyiben a hétköznapi modelleken túl több izgalomra vágyunk, a futurisztikus Hybrid-Roadster koncepció csillapíthatja étvágyunk.
Citroën: a franciák jelen pillanatban prémium szakosztályukkal, a DS divízióval vannak legjobban elfoglalva, ennek megfelelően a fő attrakció is innen érkezik, mégpedig a C5 alapjait felhasználó DS5 személyében, amelynek formás lemezei alatt innovatív dízel-hibrid technológia és összkerékhajtás bújik meg. Eközben a jövőről és a múltidézésről egyszerre gondoskodik a korabeli minibuszokat visszahozó Tubik koncepció.
A formás Panda szép jövő elé nézhetFiat: a már Genfben is leleplezett, Freemont névvel illetett, gyakorlatilag egy átemblémázott Dodge Journey mellett a megújuló Panda uralja majd a torinóiak standját, de nem szabad megfeledkeznünk a frissülő Puntóról sem, valamint az olaszok új, takarékosabb 1,3-as dízelmotorja is a figyelem középpontjában áll. A divatőrülteknek is tartogat némi meglepetést a Fiat, az ő szomjukat az 500C Gucci kiadásával oltják ki.
Ferrari: az ágaskodó paripák gazdája újabb telivérrel gazdagítja a ménest, ugyanis a látványosan vetkőző 458 Italia Spyderrel bővül a kínálat.
Ford: Frankfurtba egyetlen, ám nagy tűzijátékkal érkezik majd a Ford. A gyártó jövőjét vetíti előre az Evos tanulmány, amely amolyan vérbeli kupéként a sportos, stílusosabb vonalat képviseli. A koncepció mellett vélhetőleg sportváltozatok felelnek a folyamatos vibrálásért, nevezetesen a Fiesta ST és a Focus ST befutójára is sor kerül.
Honda: a japánoknál a következő generációs Civic viszi a prímet, miközben a SUV-k területén a megújulófélben levő CR-V hozhat némi tüzet a szunnyadó márka imázsába.
Hyundai: szokásukkal ellentétben a koreaiak nem érkeznek nagyobb modellhaddal, a Genfben is látott i40 mellett az új i30 uralja majd a teret, amely immáron tökéletesen illeszkedik majd a márka arculatába.
Infiniti: igaz, nagy újdonsággal nem, inkább finomsággal hoz színt Frankfurtba az Infiniti. A japán luxusmárka területén a Sebastian Vettel segítségével tervezett FX50 lesz a főszereplő, ami minden bizonnyal sokak tetszését és érdeklődését élvezi majd.
Jaguar: az angolok Genfben mér az XKR-S kupéval vonzották a látogatókat, ezúttal az XKR-S kabrió csalogatja majd az érdeklődőket, továbbá egy soha nem látott, izgalmas kétüléses kupét (C-X16) is ígér a nagy macska gazdája, így biztosan hosszan elidőzünk majd standjuk előtt.
Kia: a koreaiak ezúttal nagyobb vadakat ejtenének el, ennek tanúbizonysága, hogy Frankfurtba merész, ám bíztató koncepciókkal érkeznek. A négyajtós, V6-so vagy V8-as luxuskupéval olyan skalpokra pályáznak, mint a Panamera, míg a könnyebb igazi sportos és virgonc vérmérséklettel megáldott, a Genesis Coupé alapjaira épített, szinén hat- és nyolchengeresekkel hajtott kupé sem hagyja szunnyadni médiát.
Várjuk már a Lamborghini különlegességeitLamborghini: a genfi Aventador bemutató után pár hónappal újból szuperautóval bővül az olaszok palettája. Persze a rutinosabbak már tudják, hogy a kis szériában készülő Sesto Elemento sorozatgyártásáról van szó. A V10-es ínyencség egyébként a hírek szerint ultrakönnyű lesz, mellette pedig az Aventador Roadster is tiszteletét teszi Frankfurtban, tehát a Lamborghininél ezúttal is nagy izgalmaknak lehetünk tanúi.
Lancia: Genf után kicsit csüggedten érkezik Frankfurtba a Lancia, ugyanis a Chrysler modellek átmatricázása nem járt teljes sikerrel. Ennek ellenére folytatják az offenzívát és a Flavia Cabrio (200C) mellett a már ismert Thema (Chrysler 300C) és a Phedra (Grand Voyager) is szerepelnek majd, ahogy az Ypsilon is.
Land Rover: a britek nem kisebb újdonsággal kecsegtetnek, mint a Defender utódlási harcainak győztese, a DC100. A legendás előd értékeinek megmentése mellett az új szín, a modern technika hámba fogása jellemzi a Land Rover büszkeségét.
(Cikkünk a következő oldalon még több újdonsággal folytatódik.)