A Honda az elmúlv években kezd visszatérni régi önmagához; az új CR-V és HR-V egyértelműen jó úton halad, miközben a brutális Civic Type-R ugyancsak nagy dobás volt, azonban a 'sima' Civic már kezd kevés lenni a rohamosan fejlődő kompakt kategóriában. A következő generációval ellenben új erőre kaphat a típus. Genfben ígéretes tanulmányról rántották le a japánok a leplet.
Eltér a jelenlegi koncepciótól - galériaNoha az Egyesült Államokban már felbukkant az új modell, az európai specifikációjú változatnak még csak az előfutárát üdvözölhetjük a Civic tanulmány személyében. A manapság érvényes építési trendeknek megfelelően az új generáció tanulmányautó státuszban lévő verziója 30 mm-re szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb a jelenlegi szériánál, ha az ötajtós karosszériákat nézzük. Természetesen szélesebb abroncsokon gördül, de a rövidebb túlnyúlások is hozzásegítik a dinamikusabb megjelenéshez.
A front a ledes fényeknek és a lökhárító kialakításának köszönhetően agresszívabb, emellett hátul is LED technikás lámpatestek kerültek beépítésre, tetszetős C-alakot formázva. A dupla légterelő foglalja magába a harmadik féklámpát, szintén izgalmas látványt nyújtva ezzel. Az utastér a szedán és kupé modellével egyező lesz nagyjából, tehát az USA-ban kapható típusok jó kiindulási alappal szolgálnak. Tágasságot illetően a méretváltozásból és a már bemutatott modellekből arra következtetünk, hogy több hely áll rendelkezésre a kifutóhoz képest.
Új löketet adhat a gyártónak - galériaAz új Civic árusítása Európában 2017-ben kezdődik majd meg, méghozzá kifejezetten modern motorpalettával. Az alapot a más márkáknál is felbukkanó, háromhengeres egyliteres benzines turbómotor képezi majd, miközben elérhető lesz az új, szintén turbós 1,5 literes négyhengeres is. Dízelfronton a jelenlegi kínálatban is szereplő 1,6 literes négyhengeres árválkodhat, azonban a későbbiekben előfordulhat, hogy két teljesítményszintet is elérhetővé tesz a Honda. A motorokhoz alapesetben hatfokozatú kézi váltó jár, azonban az opciós listáról nem marad ki a japános megoldás, a fokozatmentes automata szerkezet sem. Európa számára a Honda brit üzemében készülnek majd az új Civicek – a következő generáció pedig minden bizonnyal az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be szériakész állapotban.