Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ferrari legnagyobb genfi újdonsága kétségtelenül a 458 Italia turbós utódja, amit az olaszok stílusos módon 488 GTB-nek kereszteltek. Rengetegen sírtunk/sírunk a fantasztikus szívómotorok elvesztése miatt, azonban biztosak lehetünk benne, hogy a Ferrari új V8-as biturbója nem fog csalódást okozni.

A 3,9 literes szív fantasztikus 670 lóerőt és 760 Nm-t biztosít a sofőr számára, ami rakétává változtatja a középmotoros sportautót: a 0-100 km/h-s sprintet a 458 utódja mindössze 3 másodperc alatt abszolválja, a 8,3 szekundumos 0-200 km/h-s érték pedig ennél is lehengerlőbb. A végsebesség 330 kilométer óránként. A kétüléses kupé különben mindössze 1370 kilót nyom üresen a mérlegen.

Annyi bizonyos, hogy a 3,9 literes erőmű brutális nyomatéka alaposan megdolgoztatja a váltót, amit ennek megfelelően át is dolgoztak a gyáriak; a koncepció azonban maradt, vagyis a középmotor erejét továbbra is egy duplakuplungos, hétfokozatú automata továbbítja a hátsó papucsokhoz.

A Ferrari a szívómotorok hangjáért rajongó leendő vásárlóknak azt üzeni, hogy nem kell félniük, ugyanis nagyon sokat dolgoztak a hangélményen, s egy különleges kipufogót fejlesztettek annak érdekében, hogy ne valljon szégyent akusztikai szempontból sem a minden irányból még agresszívabbá tett sportautó. A GTB rendeléseit már elkezdték felvenni a gyáriak, s bár egyelőre csak keménytetős változatban debütált a Ferrari, rövidesen a 488 Spider is be fog mutatkozni. Az imént említett gyári 488 GTB videót itt tudják megtekinteni:

A gyáriak a napokban közzétették a 488 GTB első hivatalos videóját is, amiből kihallatszik az autó hangja – nem mondjuk, hogy nem meggyőző, de azért nem kérdés, hogy mondjuk a 605 lóerős Speciale modell 9000/perc fölé forgó V8-asának orgánumához köze nincs az új motornak, ettől függetlenül a sokkal nagyobb teljesítmény (vagy talán a jobb fogyasztás?) kárpótolni fogja a jövőbeli tulajdonosokat. A 488 GTB-ről részletesebben korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.