A Mercedes-Benz rizikós játékban húzott lapot a 19-re az A45 AMG megalkotásával, ugyanis a az öt- és hathengeres riválisokkal szemben mindösszesen négy hengerből préselték ki az ellenlábasokénál bőségesebb teljesítményt, ám úgy tűnik a recept bevált, ugyanis a földönkívüliek mindenképp meg akarják kaparintani az izmos stuttgarti jószágot.
Ráadásul a jó tündérek sem bánnak kesztyűs kézzel a Mercedes-Benz mérges kompaktjával, s annak utasaival sem. Noha Nico Rosberg és Lewis Hamilton, az AMG Forma-1 csapatának két pilótája ezúttal egy volánon kénytelen osztozni, végül a három kívánság elkótyavetyélésével a tündért hozzák a lehető legjobb pozícióba, míg az ő estéjük egészen másféle utazás élményével folytatódik.
S hogy mi hozta ennyire lázba a földöntúli lényeket? Talán maga a tény, hogy a Mercedes-Benz sportrészlege mindössze két literből és négy hengerből hozta ki a 360 lóerőt, ami szériagyártásban, az Euro 6-os normák betartása mellett gyakorlatilag elképzelhetetlenül magas, 180 lóerős literteljesítményt jelent. A turbófeltöltő természetesen ezúttal is nélkülözhetetlen volt az említett teljesítménysűrűséghez, amihez egyébként már 2250-es fordulattól egészen 5000-ig 450 Nm-es nyomatékcsúcs társul.
A kisebb erőforrást jobb súlyelosztással és a takarékos üzemmel indokolják a gyártó szakemberei: a legsportosabb A-osztály akár 6,9 liter benzinnel is elketyeg 100 km-en, ami azért becsülendő, mert 1,5 tonnáról és összkerékhajtásról van szó, nem is beszélve a temérdek éhes paripáról.