Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Eddig csak az amerikai változatról hullott le a lepel, de a Lexus mai bemutatójának köszönhetően már szemezhetünk a 3000 ponton változott, morcosabb ábrázatú luxusszedán európai változatával, amely immáron teljes egészében passzol a márka új stílusához. Az, hogy a megújult LS a konzervatív vásárlóknak mennyire tetszik, a későbbiekben derül ki, viszont a japán prémium márka végre teljes palettáját tekintve egyediséget és egységességet sugároz.

Haragosabb, karakteresebb arccal - galériaAz LS jelen generációja már 2006 óta rója az utakat, ám 2009-ben frissítést kapott, így azt gondolhattuk, idén új modell lendíti tovább a Lexus szekerét, most viszont már biztosan tudjuk, hogy újabb ráncfelvarrással fiatalítanak a japánok. De nem akármilyen mértékben. Az rögtön szembetűnik, hogy az új LS szinte minden porcikájában a GS (videós teszt itt) idomaira, vonalaira hajaz, a korábbi, viszonylag semleges stílust mérgesebb arc, harciasabb tekintet és agresszívabb formák váltották fel. Ez főleg az orron érhető tetten, de a hátsó traktus frissülése is tekintélyesebb megjelenést hoz. A külső változtatások tehát csakis az orr és a hátsó rész idomait érintették, a kettő közti tartalmat jórészt változatlanul hagyták a szakemberek. Az átformált lökhárítóknak köszönhetően viszont így is nyúlt a modell: az elöl 10, hátul 20 mm-es gyarapodás végül 5,09 méteres hosszot adott.

Centiméterek és formák - de a lemezek alatt is szinte minden új.

A csendesség új fejezete fogad hátul.A morcosítás ellenére a modell légellenállása jottányit sem változott: továbbra is csupán 0,26-os értékével a kategória élvonalába tartozik, miközben a tengelyekre jutó felhajtóerőben továbbra is a legjobban teljesít a modell. Emellett a kerékjáratok és az abroncsok ügyesebb kialakítása is a kiemelkedően csendes futást szolgálja. Hogy ez a csendesség mit jelent? Az összes konkurens közül az LS rendelkezik a legcsendesebb motorral, miközben a hátsó üléseken a beszélgetés tisztasága 100 km/h-nál közel 100 százalékos, vagyis ugyanannyit hallhatunk egymás szavából, mintha csak otthon, a csendes szobában foglalnánk helyet.

További újdonság, hogy a csúcsváltozatok immár teljes LED-es fényszórórendszerrel büszkélkedhetnek, amelyhez az irányjelzők átalakítása volt szükséges. Az L-alakú ködlámpák is új színt visznek a hangsúlyos frontba, amely az F-Sport változaton a hosszanti bordák helyet rácsos légzőnyílásokat kap.

Máshogy vesz levegőt az F-Sport.

Az új generációs vezérlő a váltó mellett kap helyet.Ami a belső teret illeti, egy kósza frissítésnél itt is jóval több változást tapasztalhatunk. Az újdonságok középpontjában egy 12,3 colos, osztott képernyő áll, amelyet a korábbi érintésvezérlés helyett immár bőrbe varrt "hanyattegérrel" irányíthatunk. A hatalmas monitoron egyszerre nézhetjük a navigációt és végezhetjük el az autó más részeinek beállítását. Ha már nagy kijelzők, a vezető orra előtt, a műszercsoportnál 5,8 colos egységet találunk.

A középkonzol középső része az elegáns, ám mégis modern hatást keltő analóg órával együtt szintén újdonságot jelent, de megújult a kormány és a betétek kialakítása is. A belső színválasztékot is jobban variálhatjuk: immár hat különböző szín közül választhatunk. A faborítások hattagú választékában újdonságként jelenik meg a Shimamoku betét, amely különleges, japán eljárás alapján készül, amely 67 gyártási lépésben, 38 nap alatt készül el.

Egyedi színvilág - végre tucatnyi variáció közül választhatunk.

Még több kedvünk lehet a 460-ba beszállni.A 2013-as modellévű LS-t 460, 460 L, valamint 600h L-ként árulják majd, azaz a jól ismert és népszerű hibrid verzió biztosan elérhető lesz, mellette pedig a kizárólag benzinnel működő hajtáslánc sem hiányzik a palettáról. A műszaki tartalom kismértékben változik majd: a 4,6 literes, szívó V8-asból további 7 lóerőt csikartak ki a mérnökök, így az már 388 lóerő és 493 Nm nyomaték leadására képes, amivel esetében várhatóan 5,7 szekundumos 0-100-as sprintre számíthatunk. A nyolcfokozatú bolygóműves automatával rendelkező hajtáslánc fogyasztása 10,6 literre csökkent.

Fokozott tempó, mérsékeltebb étvágy.Az ötliteres V8-assal és elektromotorral operáló, összkerékhajtású hibrid változatlan formában, ám továbbra is a hatékony dinamika ígéretét hozza. A 445 lóerő összteljesítményű hajtáslánc az eddiginél két tizedmásodperccel gyorsabban, 6,1 szekundum alatt tudja le a 0-100-as sprintet, miközben végsebessége továbbra is elektromosan limitált 250 km/h. A 460-as 4,9 másodperces 80-120 km/h-s gyorsulásával szemben a hibrid kiadás 4,2 szekundum alatt tudja le a műveletet. Az eddigi 9,3 literes vegyes fogyasztási adat is jócskán csökkent: immár a gyártó szerint akár 8,6 literből is eljárhatunk a luxusmodellel. Az összkerékmeghajtást is átvariálták: az eddigi 50 helyett immár a teljesítmény 60 százaléka kerül hátra, amelyet a Torsenes megoldás 52 és 68 % között variálhat is a tapadás függvényében.

Sportosabbra vették az összkerékhajtást.

Rengeteg funkció - a nagyját úgy sem használják.A frissítés járulékaként merevebb karosszériát, áthangolt lengéscsillapítást és módosított (továbbra is aktívan változó áttételű) kormányzást és fékrendszert is kap az LS, amely így jobban eleget tesz a sportos vásárlók kívánalmainak. Újdonságként immár öt állásban lesz állítható az autó viselkedése az egészen kényelmestől a "szélsőségesen" sportosig, ráadásul az áthangolással a hibrid verzióban újdonságként az eddigi teljesítménymérő helyére fordulatszámmérő is érkezik. Az új, háromküllős kormány is az élvezetek jegyében fogant: ennek is köszönhető az eddiginél 10 mm-rel kisebb, 380 mm-es átmérője.

Sportolás itt is - ízlések és pofonok.

Élesebb reakciókkal - galériaEhhez illően, ahogy azt az utóbbi időben a Lexustól megszoktuk, sportosabb változat szintén szerepel majd a kínálatban, 460 F Sport néven. Soha jobbkor, legalábbis ha a gyári közlemény szerint 60 százalékkal megnövekedett karosszéria-merevséget és a 20 százalékkal jobban kommunikáló kormányművet tekintjük. A sportzakó ebben az esetben módosított első és hátsó lökhárítókat, küszöböket és erőteljesen kihangsúlyozott kipufogóvégeket is takar, amelyből ezúttal öblösebb szólamok csendülnek fel. A lemezek alatt a feszesebb hangolású légrugózás egyben 10 mm-es ültetést is jelent, miközben a motorerő átadását Torsenes önzáró differenciálmű is segíti. A váltófülekkel kezdeményezett visszaváltásokat itt gázfröccs is kíséri. A változtatásokat az új, elöl hatdugattyús Brembo fékrendszer teszi teljessé, miközben a sportosabb megjelenést az új 19 colos kerekek kerekítik le.

Sportosság ide vagy oda, láthatóan a kényelem sem szenved csorbát.

További kívánnivaló? Sok nem akad.A fenti változtatásokon felül természetesen a ma elérhető jóformán összes kényelmi és biztonsági felszerelést megtalálhatjuk az LS kínálatában, az éjjellátó rendszertől a kormányozni is képes sávtartón át a balesetmegelőző rendszerig. Kiegészítőleg az első üléseket is átformálták a mérnökök, miközben a fűtés és hűtés funkciókat még hatékonyabbra és gyorsabbra hangolták. Ennek hatására a 20 mm-rel magasabb háttámla már igazán megnyúlt embereket is jobban kiszolgál, miközben a módosított kialakítás a fenékre nehezedő "nyomást" is csökkenti. A különleges formázással azt is elérték a tervezők, hogy 45 százalékkal csökken a sarokra jutó nyomás. A fűtést illetően megfelezték a melegítés reakcióidejét, miközben a szellőztetés szükség esetén 42 százalékkal hatékonyabban történhet. Ehhez persze már csak a klímaberendezés teljes átformálása társulhat: a 20 különböző helyről levegőt szivárogtató, 13 szenzorral ellátott rendszer kétség kívül ügyesen dolgozhat, ráadásul pedig nanorészecskés ionizátort is tartalmaz.

Mindenhol reszelgettek.

A koncertre be sem kell menni - elég, ha maradunk.Bár az alap, 10 hangszórós, 9-csatornás erősítéssel felvértezett audiorendszer is az autóipar élvonalába tartozik, felár ellenében a 19 hangszórós Mark Levinson audiorendszer legújabb kiadását is megkaphatjuk. A 7.1-es, 15 csatornás erősítéssel rendelkező prémium hangforrást kimondottan a tiszta működés jegyében hangolták - csupán ezzel 2000 munkaórát foglalkoztak a tervezők. A 19 hangszórós, 450 Wattos rendszer torzítása (THD) így kevesebb, mint 0,1%. Ha pedig fokozni szeretnénk az élvezeteket, hátra már Blu-Ray lejátszásra képes központi kijelzős rendszert kérhetünk - kár, hogy a 9 colos monitor egyelőre még mindig nem képes a teljes HD felbontás megjelenítésére.

Igény szerint. Minden az utazók kedvét szolgálja.

Visszakúszhat 30 millió alá az alapár.Az árakról egyelőre nincsen információnk, de valószínűleg nagymértékben nem változnak, vagyis a hibrid esetében 31,7 és 41,55 millió forint közötti költségre számíthatunk, miközben a 460-as modell valamivel kedvezőbb árcédulával érkezik majd - valószínűleg csak hátsókerékhajtású verzióban. Utóbbi szokás szerint hosszított verzióban is elérhetővé válik.

A frissített LS értesüléseink szerint két évig lesz velünk: a világ egyik legkifinomultabb autójának új generációjáról 2014-ben hullik le a lepel.