Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egy bulgáriai tuningműhely dolgozói nemrégiben őrült projektbe kezdtek: a ’Kokonja’ cég szakemberei kezelésbe vettek egy 601-es Trabantot, amelyet teljesen felújítottak, nem mellesleg pedig szinte az utolsó csavarig átépítettek. Az eredmény egy igazi különlegesség lett, amely nem csak küllemében agresszív, de tudását tekintve is képes felvenni a versenyt még komolyabb sportautókkal is.

A klasszikus, és hazánkban igen nagy kultusznak örvendő 601-es Trabi kéthengeres, kétütemű benzinmotorját rögtön kivágták az építők. A 26 lóerős apróság helyére egy igazi olasz ’Cuore Sportivo’ (vagyis sportszív) került, egészen pontosan a korábbi Fiat Coupé motorházteteje alól: a kétliteres turbómotor 220 lóerős teljesít. A kormányváltót elfelejthetjük, helyette hagyományos kézi váltó került az autóba.

A GigaTrabi menetteljesítményei nem ismertek, ám ha abból indulunk ki, hogy az eredeti modell alig 600 kilót nyomott a mérlegen, még az átalakítás extra súlyával számolva is ijesztő produktumra gondolhatunk.

A bivalyerős motorhoz komoly Brembo fékrendszerrel szerelték fel az autót a szakemberek, s természetesen a nagy felnikre húzott jól tapadó sportabroncsok sem maradhattak ki a buliból. A futóművet természetesen teljesen átdolgozták az illetékesek, s nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy egyetlen alkatrésze sem a régi a 601-esnek.

A klasszikus, és kimondottan szépre sikeredett forma viszont igen, bár az anyagfelhasználásról nincsenek információnk, s könnyen lehet, hogy a gyengécske karosszéria-elemeket bizony a megpróbáltatásoknak jobban ellenálló lemezekre cserélték az építők. Az autó egyébként dögös sötétkék metál fényezést kapott, a projektoros első lámpák pedig rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöznek az egyébként kedves kis járgánynak.

A nemesítés persze minden apróságra kiterjedt: az utastér alig juttatja eszünkbe az eredeti modellt, s mindenhol igényes megoldásokat találunk. A megfelelő tartásról és kényelemről bőr sportülések gondoskodnak, a nemes anyag pedig számos helyen megjelenik, s például a műszerfalra és a középkonzolra is jutott belőle.

Az eredmény mindenesetre egyszerre meghökkentő és gyönyörű. A 220 lóerős Trabant ’RS’ áráról egyébiránt nincsenek információink, ám elképzelhető, hogy az összeg hallatán pontosan annyira megrökönyödünk, mint amikor meglátjuk a kis méregzsákot.