A repüléstörténelemben meghatározó szerepe van a Franciaország és Anglia közötti La Manche csatornának, ugyanis Louis Blériot francia mérnök és konstruktőr a repülés egyik úttörőjeként első ízben 1909. július 25-én repülte át a 37 km-es csatornát (Calais és Dover között), mégpedig 36 perc alatt. Manapság, amikor mérföldek millióit hagyják maguk mögött a gépmadarak nap mint nap, egészen megmosolyogtató a 37 kilométeres táv, akkoriban fantasztikus teljesítmény volt.
És ahogy az oly sok esetben lenni szokott, a történelem ebben a tekintetben is megismételte önmagát: 116 évvel később újra repüléstörténelmet írt ugyanazon a szakaszon az utasszállító repülőiről híres Airbus cég, ugyanis a gyártó E-fan névre keresztelt, teljesen elektromos kisrepülője nemrégiben sikeresen átrepülte a csatornát, első elektromos gépként abszolválva a feladatot. Az Airbus a kísérlettel azt kívánja demonstrálni, hogy a tiszta elektromos meghajtásnak a repülésben is van létjogosultsága, azonban több mint durva belegondolni, hogy alig 40 kilométernyi távnak örülnek a gyártónál, miközben a ’hagyományos’ meghajtású gépek több ezer kilométereket képesek gond nélkül abszolválni, tankolás nélkül.
Az E-Fan elektromos kisrepülőn már hosszú ideje dolgoznak az Airbus mérnökei, s a vezetőség nem zárja ki a sorozatgyártást sem (a pletykák 2017-es piaci startról szólnak), persze elsősorban rövid távok abszolválására és csakis magáncélokra gondoltak a gyáriak. A tandem üléspozíciójú gépben két, egyenként 30 kW, vagyis átszámítva 41 lóerő teljesítményű motorok hajtják a légcsavarokat, az energiát pedig egy lítium-ionos akkumulátor biztosítja, ami a szárnyakban kapott helyet. Az akku nem csak a hajtóműveket, de a kerekeket is el képes látni energiával: a földön a gép akár 60 km/h-s sebességgel képes mozogni. Az eseményről több (idegen nyelvű) videós riport is született, amelyeket lentebb tudnak megtekinteni: