Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az egész még úgy 120 esztendeje kezdődött. A még az akkori ízléssel vizsgálva sem kimondottan vonzó Patentwagen fogta magát, és elcsavarta Bertha Benz szívét. Persze ez a romantikus nézőpont, realistáknak az a verzió járja, hogy hősnőnk egyszerűen csak el akarta vinni fiait a 106 kilométerre lévő Pforzheimba, lovas kocsi helyett pedig épp a furcsa háromkerekű szerkezetet találta a pajtában. Bárhogy is történt, a vállalkozó kedvű hölgy örökre beírta magát a történelemkönyvekbe, mint az első ember, aki hosszabb utat tett meg autó volánja mögött.

Akárhogy is szemléljük, pszichológiai szinten semmi sem változott azóta. Ugyanúgy vezetünk autókat, és természetesen ugyanúgy hölgyek is helyet foglalnak a volán mögött. Sőt, autóvásárlási döntéseinket ugyanúgy a két véglet, illetve eszménykép, a romantikus vonzódás, vagy a realista gondolkodás határozza meg. Talán a hölgyeknél a két végpont még jobban elkülönül egymástól, de az tény, hogy mindenki szívesen esik szerelembe. Éppen ezért ne is lepődjünk meg szubjektív top 10-es listánkon. Lássuk, melyek azok az autók, amelyek 2010-ben leginkább megdobogtatják a hölgyek szívét!

 
Mini: Igaz ugyan, hogy sokakat már szinte őrületbe kerget a Mini mánia, úgy tűnik, örökzöld lett a BMW által feltámasztott kisautóból. Bár a legújabb, Countryman modell inkább a családos férfiakat célozza meg, valójában szinte kortól függetlenül bárki szívesen látná a brit kisautó bármelyik variánsát garázsában. Jól is teszi, ugyanis amellett, hogy jópofa és ötletes, még jó autó is a Mini. Igaz a helykínálat és az ergonómia hagy némi kívánnivalót maga után, de ez aztán tényleg semmiség egy nagy szerelemben.
 
Fiat 500: Ha a Mini mini, akkor az 500-as a törpe. Az előbbinél kisebb és szerényebb áru, ámde ugyanúgy divatos kisautó szintén retro megoldásaival csábítja magához a női szíveket. Annyira nincs is nehéz dolga: a Pandával - a szintén hölgyek által preferált márkatársával - való közösség miatt a vezethetősége is kellemes.
 
 
BMW X6: A kis aranyos apróságok világából ideje áttérni a komoly, felnőtt világba. Elvégre ki ne szeretne az őt megillető luxus által körülvéve, magasan ülve, magát biztonságban érezve tovasuhanni a forgalmon? A BMW X6 hatványozottan teljesíti ezen igényeket, sőt rosszfiús kinézete miatt még nehezebb ellenállni neki.
 
Peugeot 207 CC: Mit nekünk a pöffeszkedés, ha nyitott tetővel, a Balaton parton is autózhatunk a kíváncsi tekintetek kereszttüzében? A francia gyártó legkisebb kabriója pedig meg is adja ezt az élményt. Bár listánkba bekerülhetett volna a 308 CC, vagy akár a Mercedes SLK – BMW Z4 páros is, elérhetőbb státusza miatt azonban minden bizonnyal a Peugeot modelljére szavaznak többen.
 
 
Citroën DS3: Bár még sokan nem tudják, de ez az autó egészen biztosan az idei év hölgyválasztása lesz. Kifinomult eleganciájával, széleskörű testreszabhatóságával, bevállalós formatervével biztosan sokak szívét megdobogtatja, ráadásul várhatóan a Mini-nél kedvezőbb áron kerül forgalomba. Részletes bemutatónkat a különleges modellről már olvashatták korábban az oldalon.
 
Toyota Yaris: A Yaris az egyik legjobb példája annak (a Nissan Micra mellett), hogy nem szükséges extravagáns forma, méregdrága ár, vagy kiemelkedő műszaki tartalom ahhoz, hogy kellemes, hölgyek körében is népszerű autót gyártsunk. Elég egy formaterv feminin hatásokkal, egy nagy adag praktikusság, a többi pedig az együtt töltött hónapok, évek alatt hozzáadódik. Sokszor elég, ha csak van valami, amire minden helyzetben számíthatunk.
 
 
Audi A1 – Volvo C30: Bár mindkét márka – a Mini sikerén felbuzdulva – a fiatalabb, illetve női vásárlókat célozza meg belépőmodelljével, mégis másként teszik. Az A1 a kisautós vonalat, míg a C30 a közepes méretkategória egyedi kialakítású rétegét képviseli. És persze mindkettő helyes megoldást nyújt egyazon feladatra.
 
Ferrari Califorinia: A korábban felsorolt négykerekűeknél már szinte csak a Ferrari California tudja jobban elhódítani a női szíveket, de az is igaz, hogy az olasz márka modelljei kivétel nélkül képesek erre a feladatra. A nyilvánvaló okok mellett még egy érv szól mellette: melyik férfi az, aki nem tekintene istennőként arra a hölgyeményre, aki megzabolázza a legnépszerűbb sportautó-gyártó termékének nagyszámú ménesét.
 
 
Mercedes CLS: Ha a Mercedes ívben hajló négyajtós kupéjáról van szó, kevesen tudnak ellenállni. Igaz, hogy a modell már korántsem újdonság, elegánsan ívelő tetővonalával, a sportos érzést fokozó lőrésnyi méretű ablakaival, és összhatásával még a mai napig szinte bárkit képes levenni a lábáról.
 
Infiniti G37: Végezetül pedig egy nálunk újonnan induló márka. Bár a szedán, kupé és kabrió verzióban is kapható G sorozat sportossága miatt a férfiaknak is legalább annyira szól, mi hölgyvezetőt is el tudunk képzelni a volánja mögött. Egyrészt a formatervnek köszönhetően, amely letisztult vonalaival magáért beszél, másrészt pedig a japános kényeztetésért, valamint a közvetlen kapcsolatért ember és gép között – a kapcsolatért, amely már 120 éve jellemzi az autók világát.