Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A 65. Frankfurti Autószalonon bemutatta a Chevrolet az új Camaro kabrió és kupé változatát. Gyorsaságot sugalló, lendületes vonalaival és a márka MyLink kapcsolattartó rádiójával a legjelentősebb átdolgozást kapta Amerika híres izomautója, mióta 2006-ban, koncepcióautóként megjelent a Camaro ötödik nemzedéke.

Változatlan áron még többet nyújt - galéria"A Camaro név mindig egyet jelentett az ikonszerű designnal, a nagy teljesítménnyel és az örömautózással, és most különösen büszkék vagyunk új kupénkra és kabriónkra," mondta Dr. Thomas Sedran, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. "Csúcstechnikai újdonságai még kellemesebbé teszik a használatát, vevői többet kapnak a pénzükért," tette hozzá Sedran.

Az új Camaro tökéletesített aerodinamikája javítja a hűtést és a nagysebességi stabilitást. A hűtőmaszk alsó része szélesebb, a felső keskenyebb lett, a géptető szellőzőrése pedig segíti a hőelvezetést, és csökkenti a felhajtóerőt. Hátul a megújult csomagtartó-fedél, a vízszintes lámpák és a diffúzor teszik teljessé a képet. Mind a kupé, mind a kabrió antennáját a légterelőbe integrálták a mérnökök.

A frissítésről a megújult hátsó lámpa is árulkodik

A bevált 6,2 literes, V8-as motor változatlan formában érkezik és továbbra is hatfokozatú manuális vagy automataváltóhoz kapcsolódik. A manuális kivitel teljesítménye 432 lóerő 5900/percnél, nyomatéka 569 Nm 4600-nál. Kézi kapcsolású váltóművel a kupé 5,2 szekundum alatt gyorsul nulláról százra, a kabrió esetében 2 tizedmásodperccel tovább tart ez a művelet.

Újdonságként a kupéba bőrkárpitozású, elektromosan állítható Recaro sportüléseket lehet rendelni. További fénypont a színes HUD és az új Chevrolet MyLink központi rendszer, amely a már ismert hétcolos, nagyfelbontású, színes érintőképernyővel vezérelhető.

Az új Chevrolet MyLink a kompatibilis okostelefon telefonkönyvét, személyes lejátszási listáit és fotógalériáit képes kezelni. Egyéb készülékekkel USB, Bluetooth és aux-in csatlakozó kapcsolja össze. A hangvezérlés mellett van benne szövegfelolvasó funkció is*, az autós tehát a mobiltelefonjáról hallhatja a szöveges üzeneteket. A tolatókamera alapfelszerelés. Ezúttal már rendelhető navigációs rendszer is, egész Európa térképével.

Az új Camaro az év vége felé jelenik meg kiválasztott európai Chevrolet kereskedésekben. A kupé magyarországi ára 13.259.000 forinttól indul, a kabrióé 14.759.000-tól, ami nagyon csábító ajánlat a teljesítményorientált autósnak. Ám sokkal többet kap a vevő a nagyszerű ár-érték aránynál, hiszen az autó ereje, dinamikája és emellé társuló kifinomult, kulturált működése és páratlan karaktere számtalan ember fejét csavarta el és képzeletét ragadta meg.

Az újságírók által 1966 nyarán „gonosz kis Mustang-evő vadállatnak” nevezett eredeti Camaro önhordó karosszériájában 3,9 literes, soros hathengeres motort építettek. Azóta öt, egyre többre képes generáció dobogtatja meg a rajongók szívét, szerte a világon. 1968-ig a Camarót a General Motors két európai üzemében is, a belgiumi Antwerpenben és a svájci Bielben is készítették.