Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A VW döntése nyomán mi magunk persze nem juthatunk tesztpéldányhoz, hiába áhítoztunk utána, így hát be kell érnünk a nemzetközi sajtó tapasztalataival. Az Eosnál mintegy 20 cm-rel kurtább Golf Cabriolet méretei abszolút szinte alig térnek el az alapot adó Golf paramétereitől: 4215 mm hosszú, 1424 mm magas és 1779 mm széles. Mivel a tengelytávolság sem változott (2578 mm) és a beltér is gyakorlatilag ugyanaz, mint a „mezei” Golfban, a kabriói elegendő teret és kényelmet nyújthat négy felnőtt számára, a több mint korrekt praktikumról nem is beszélve.

Praktikum egy kabrióban - galériaAmit a gyakorlat is igazol: elöl a kényelmes üléspozíciót beállítva a hátsó sorban is jól el lehet férni, és közel sem kell olyan szűk helytől rettegni, mint azt egy ilyen stílusú autótól várnánk. Persze a hórihorgasabb utasoknak már kevés hely marad, azonban az átlagos növésűek nem fognak panaszkodni. A kiváló minőségű beltér pedig gyakorlatilag lemossa a kategória átlagát, egyedül a testvér Audi tud hasonló szinten mozogni ezen tekintetben. Akár nyitott, akár zárt tetővel próbálva az utastér anyagai alig szólalnak meg, ami egy kabrió esetében szintén nagy szó.

A szállítási praktikumról még nem esett szó, pedig abban sem rossz a Golf vászontetős verziója. A csomagoknak 250 literes űr jut, ami a hátsó ülések 50:50 arányú döntésével még tovább növelhető. Habár ez kevéskének hathat, egy kategóriával lentebb ez teljesen átlagos értéknek számít, például a Swiftbe csupán 211 liternyi poggyász fér, míg a Polo 280 litert képes elnyelni.

Európában rögtön hatféle (4 benzines és 2 dízel) turbófeltöltéses, közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrással áll csatasorba a Golf kabrió 105 és 210 lóerő közötti teljesítményskálát lefedve. Az alapot a benzinmotorok között az 1,2 literes TSI jelenti 105 kellemes, nyomatékos lóerővel, majd rendre a 122 és 160 lovas 1,4 TSI, majdpedig a csúcsot jelentő 210 lóerős kétliteres TSI közül válogathatunk. Dízelfronton a 105 lovas 1,6 CR TDI és a 140 lóerős 2,0 CR TDI jelent alternatívát.

A zöld autózás kedvelőihez leginkább a 105 lovas 1,6 literes dízelmotor passzol majd, amelyből BlueMotion kiadást is elérhetővé tesz a wolfsburgi gyártó. A gyengébbik dízellel 4,4 literes átlagfogyasztást, valamint 117 g/km-es széndioxid-kibocsátást produkál a lehajtható tetejű A kabriózás örömei - galériaGolf - ám a tuti tippet továbbra is a jó kis 1,4-es TSI jelentheti, főleg 160 lóerős változatában.

És hogy milyen vezetni az autót? Kezdjük azzal, hogy a többek között a könnyű vászontetőnek köszönhető 13.500 Nm/ fok-os merevségével szintén a kategória élén jár a Golf Cabrio, ennek megfelelően nem kell jelentős csavarodással számolni. Maga a menetdinamika termézetesen erősen motorfüggő dolog; a tapasztalatok szerint a paletta alján elhelyezkedő erőforrások is korrekten mozgatják a majd másfél tonnás bódét, azonban itt még az előzéseket akár kétszer is meg kell gondolni - cserébe legalább alacsony fogyasztás jár. Az erősebb dízel, valamint TSI motorok dinamizmusa már jóval kedvezőbb, a kétliteres TSI a maga 210 lóerejével pedig igen meggyőző produkcióra képes.

Eközben nem szabad megfeledkezni a kormányzásról sem, ami meglepő precízségével vívja ki a dicsérő szavakat. Bár a futóművet nem épp sportolásra tervezték, a feszes hangolásnak köszönhetően a remek kormányművel összedolgozva kellemes vezetési élményt és kanyarodási tulajdonságokat szavatol, miközben jóindulatúsága és a mozdulatokra való gyors reagálása is megmarad.

A végeredmény mindezek tükrében nem is olyan meglepő. A szinte hibátlan Golf Cabrio roppant versenyképes kategóriájában: olcsóbb a testvér A3-nál, nagyjából hasonló áron lehet hozzájutni, mint egy keménytetős Peugeot 308 CC-A jó tanuló felel - galériahez, viszont drágább valamivel a szintén vászontetős Mégane Cabriónál. A korrekt árképzés, a sokak által dicsért TSI motorok és a tesztek tapasztalatai alapján a Golf Cabrio sok esetben meglepő módon nyerő helyzetben áll, még a télen-nyáron használható, s összehajtogatható keménytetős vetélytársak orra alá is borsot törhet. Emiatt pedig tényleg amondó vagyok, hogy igazolást nyert az elején felállított tézis, miszerint megint kimaradtunk a jóból. Mindenesetre, aki hasonló jármű vásárlásán töri a fejét, még talán egy hivatalos kereskedésen keresztül történő import is megfordulhatna a fejében...