Ahogy a rüsselsheimiek megígérték, a Párizsi Autószalonra elhozták legfrissebb büszkeségüket, az Adam-ot, amelynek egy működő makett bemutató változatával mi egy hete már az új szentgotthárdi motorgyár avatóján találkoztunk. Párizsban viszont már végre üléspróbát is vehettünk a vidám típusban.
Adam konfigurációs fal is akad a standon - galériaA francia fővárosban vendégeskedő (Uram bocsá', dolgozó) kollégáink elmondása szerint az Opel standja messze az Adam-tól zsong, más modellt szinte nem is találunk náluk.
Különféle Adam-okból viszont egy jó tucatnyi akad, mi több, teljes konfigurációs falat is magukkal hoztak a németek, bemutatván, hogy mennyire személyre szabható a városi divatautó. Az Adam-ról részletesebben alább olvashatnak.
Az Opel párizsi standján ma csak Adam-okat láthattunk - galéria
Belül is számtalan Adam-variáció létezikA Fiat 500 és társai orra alá borsot törő apróság a Corsa átdolgozott, SCCS névre hallgató platformjára alapul, amelyet például éppen a Fiat 500 alatt is megtalálunk. 3,7 méteres hosszával, 1.720 mm-es szélességével és 2.311 mm-es tengelytávjával az Adam leginkább a MINI-vel van egy méretosztályban.
A típus formailag játékosnak mondható, miközben – bár méretei valamennyire predesztinálják – mindkét nem irányába húz. A mai trendeknek megfelelően számos külső és belső kiegészítővel szabhatjuk majd személyre az Adam-ot, olyannyira, hogy a gyártó közleménye szerint nem is lehet majd két teljesen ugyanolyan modellel találkozni.
Széleskörű személyre szabási lehetőségekkel.
Kutyául jó elektronikai megoldások - galériaEmellett modern elektronikai megoldásoknak sem lesz híján az Adam. Némi felár ellenében hétcolos érintőképernyős központi rendszert kérhetünk hozzá, amely teljes Bluetooth-os támogatást kap és az Androidos és Apple telefonokkal külön szoftveres felületen is képes csatlakozni. A kategóriában eddig nem ismert luxus kiegészítőként rendelhető lesz a fűthető kormány is, illetve az apróság már kap önparkoló rendszert is. Az Adam fejlesztői a biztonságra is gondoltak: a kisautó szériában kap front-, oldal- és fejlégzsákokat, kettős övfeszítőt és Isofix rögzítési pontokat az 50:50-es arányban ledönthető hátsó ülésekre.
A csinos beltér négy főnek ad helyet.
Kezdetben három szívómotorral - galériaInduláskor három benzinmotorral lesz rendelhető az Adam. A négyhengeres, 1,2 literes beszálló erőforrás 70 lóerőt teljesít. Aki többre vágyik, az 1,4 literes szívómotort kérhet 87 vagy 100 lóerős változatban. Erejüket ötfokozatú kézi váltó továbbítja majd az első kerekekhez, hozzá pedig start-stop rendszer is rendelhető lesz. A paletta később turbófeltöltős egységgel is bővül, amelyhez vadonatúj hatfokozatú váltó csatlakozik majd.
A Párizsi bemutatót követően várhatóan 2013 januárjában érkeznek meg az első Adamek a kereskedésekbe.