Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Aki rendszeres olvasója az Autó Pultnak, bizonyára még álmából felriasztva is gondolkodás nélkül tudja, hogy március elsején nyitja meg kapuit a világ egyik legnevesebb és egyben legnemesebb autós rendezvénye, az évente megrendezésre kerülő Genfi Autószalon (a nagyközönség különben március 3-13 között látogathatja a kiállítást).

A gyártók már hetek, sőt, hónapok óta csepegtetik az információkat újdonságaikról, mi pedig időközben már minden igazán fontos premierről beszámoltunk Önöknek.

De természetesen ezúttal sem maradhat el a szokásos – és remélhetőleg hasznos – összefoglaló, amelyben márkáról-márkára nyomon követhetik a jövő heti leleplezéseket. Igyekeztünk a teljesség igényével összeválogatni a legjelentősebb frissességeket, de higgyék el: bizony nem egyszerű feladat rendszerezni az összes premiert, ráadásul most is folyamatosan érkeznek be az újabbnál újabb modellekről szóló hírek, így a listát jövő keddig, vagyis a szalon kezdetéig, folyamatosan bővítjük.

No de vágjunk is bele: nézzük, hogy a nagyobb gyártókra külön-külön fókuszálva mi(ke)t is tartogat számunkra a 81. Genfi Autószalon!

Alfa Romeo: az olaszok az idén nem tartogatnak valódi újdonságot a svájci közönség számára: egy-két kiállított MiTón és Giuliettán kívül állítólag nem fogunk semmilyen meglepetéssel találkozni az Alfa-standon. De mi már csak pusztán a mindig híresen szép Alfa-hölgyek miatt is ellátogatunk hozzájuk. 

Alpina: A BMW-k nemesítésére (uram ’bocsá: tuningolására) szakosodott manufaktúra a már jól ismert B5 Bi-Turbo kombi változatát, azaz a Touringot állítja ki. Az autó azért is különösen izgalmas, mert a bajorok az M5-ből állítólag nem terveznek kombi kivitelt, így ez esetben egy helyettesítő termékről (is) beszélhetünk…

Aston Martin: a brit sportautó-gyártó valódi világújdonság helyett különleges szériákra összpontosít: a Vantage S a belépőszéria legkívánatosabb verziója, az elegáns Virage pedig a DB9 és a DBS közötti űrt hivatott kitölteni.

Audi: az ingolstadtiak legnagyobb durranása minden kétséget kizárólag az A3 koncepció lesz, amelyből rögtön egy – a modell történetében eddig soha nem látott – szedán változat kerül kiállításra, rögtön 408 lóerővel. Ezen kívül találkozhatunk azúj A6-ossal, a Q5 hibridverziójával, az RS3-mal, nem utolsósorban pedig itt debütál az A7 csúcsverziója, az S7.

BMW: a bajorok ezúttal is a jövőre koncentrálnak; érkezik egy különleges kétüléses cápaorrú koncepció az egyelőre statikus (vagyis motor nélküli) Vision ConnectedDrive személyében, de egyéb technikai újdonságok mellett találkozhatunk ez elektromos 1-es ActiveE-vel is, és üléspróbát vehetünk az új 6-os Cabrióban.

Bugatti: ki nem találják, hogy mivel fogja „meglepni” a nagyközönséget a Bugatti; bizony, a Veyron csúcsváltozatával, az 1200 lóerős Super Sporttal találkozhatunk, amely a popsztárok körében is igen nagy népszerűségnek örvend…

Chevrolet: az új Aveóval és az ötajtós Cruze-zal már Párizsban találkozhattunk, ám akkor még csak koncepciómodellekkel ismerkedhettünk; Genfben már a két típus szériakivitelével érkezik a „Chevy”.

Citroën: élőben találkozhatunk az avantgárd luxusautó-koncepcióval, a Metropolissal, de a franciák hoznak nekünk különleges C3 és C6 kiadásokat, illetve a DS4-gyel is megismerkedhetünk közelebbről.

Fiat: egy nem túl olaszos olasz áll majd a Fiat standjának középpontjában: a Freemont gyakorlatilag egy átemblémázott Dodge Journey, de a családi igást vásárló olaszautó-kedvelők bizonyára nagyon örülnek a típusnak.

Ferrari: valószínűleg nincs ember a világon, aki ne várná izzadó tenyerekkel a Ferrari vadonatúj négyüléses, összkerekes modelljét, a kissé kombi formájú (vagy inkább csapott hátú?) FF-t. 

Ford: a tengerentúli premier után első ízben érkezik Európába a következő Kugát beharangozó koncepció, de néhány különleges kisautóval is kedveskedik a Ford rajongóinak: a németek elhozzák a Ka Metal-t és a Fiesta Sport Plus-t.

Gumpert: nemrégiben még csődeljárás fenyegette a Gumpertet, ám a manufaktúra egy befektetőnek hála gyorsan túltette magát a krízisen és gőzerővel fejleszti új modelljét; mindenesetre, a  700 lóerős Tornante látatlanban is rendkívül izgalmasnak ígérkezik…

Honda: a frissítések jegyében; a japánok eget rengető világpremierrel nem készülnek Svájcba, ám első ízben itt csodálhatjuk meg az Accord frissítését, és természetesen megvizsgálhatjuk a ráncfelvarrott Jazz-t is.

Hyundai: szokásukhoz híven ezúttal is komoly offenzívát indítanak a koreaiak. A legfontosabb momentum egyértelműen a formás, méretes középkategóriási40-es cw (azaz kombi) változata lesz, de láthatjuk majd az érdekes Velostert is – sőt, az i30 szedán változata, az amerikai Elantra öreg kontinensre áthangolt változata is elsőként itt mutatkozik be.

Infiniti: az Nissan luxusmárkájának közelötméteres hibrid limuzinjával, az M35h-val már tavaly is találkozhattunk, ám ezúttal már a teljesen szériaérett modellt csodálhatjuk meg. De a legnagyobb figyelmet a különleges Etherea koncepciónak szentelik a japánok, amelyen a márka jövőbemutató formajegyeit csodálhatjuk meg.

Jaguar: két izgalmas vadmacskával érkezik Genfbe az indiai tulajdonban lévő patinás brit márka. Az XKR-S esetében szériagyártásba kerülő sportkocsiról beszélhetünk, az XE Roadster koncepció pedig a nemsokára érkező kis roadster érkezését vetíti előre.

Kia: a legnagyobb figyelmet a teljesen új, látványos formatervű kompakt Rio kapja a koreai standon, de a morcosra szabott városi kisautó,a Picanto is Genfben debütál.

Lamborghini: nagyon sokan már pusztán azért eljönnének Genfbe, hogy találkozhassanak a bikák új királyával. A Lamborghini Genfben fogja lerántani a leplet a várva-várt 700 lóerős Aventador-ról (vagyis a legendás Murciélago utódjáról).

Lancia: nagy erőkkel és legfőképpen komoly reményekkel érkezik a Lancia Svájcba.Bizonyára tudják, hogy a Chrysler modelljeit Európában mostantól Lancia néven lehet megvásárolni, ennek fejében sok-sok (fél)újdonság érkezik: ott lesz a Thema (Chrysler 300C), a Phedra (Grand Voyager), a Flavia (Chrysler 200), a Flavia Cabrio, de azért marad némi olasz vér is; találkozhatunk az átszabott Ypsilonnal és a frissített Deltával.

Land Rover: a mindössze 89 g/km-es széndioxid-kibocsátású dízel-hibrid Range-e tanulmány nagy port kever(t) a SUV-ok világában, a valóságot pediga különleges Range Rover Autobiorgaphy Edition és az ötajtós Evoque fogja képviselni.

Lexus: a Lexusnál a Paris Hilton által is vezetett LFA szupersportautó Nürburgring Edition névre keresztelt speciális kiadása gondoskodik majd a megfelelő alaphangulatról, bizonyára hatásosan.

Lotus: kis gyártó nagy reményekkel. Párizsban a Lotus megmutatta, hogy miként képzeli a jövőt, Genfben pedig a könnyített, mindössze 140 lóerős Elise Club Racer próbálja meggyőzni a nagyérdeműt arról, hogy a vezetési élmény nem feltétlenül a brutális teljesítményről szól.

Maserati: ezúttal sem állhat ki valami (apróbb) újdonság nélkül a Maserati. Szemet gyönyörködtető, stílusos kabriójuk 450 lóerős változatával, a GranCabrio Sporttal érkeznek az olaszok.

Mazda: a japán gyártó a Minagi hobbiterepjáró koncepción kívánja bemutatni jövőbeli formai jegyeit és technikáját. Vajon ő lehet majd a CX-7 utódja? Az ígéretes SkyActiv motortechnológiával is megismerkedhetünk a szalonon.

Mercedes: a sportmodellek jegyében. Első ízben Genfben találkozhatunk az keménytetős SLK harmadik generációjával, a kupék szerelmesei pedig a szépséges C Coupé vonalain pihentethetik szemeiket. A habot a tortána brutális C63 AMG jelenti…

MINI: a fura Rocketman még csak koncepcióként jelentkezik, de az új BMW-féle143 lóerős kétliteres dízelmotor („SD”) már rögtön a kiállítás után rendelhető lesz a márka jelenlegi modellpalettájának mindegyik tagjához.

Mitsubishi: a Mitsubishi standjának középpontjában a Colt koncepció díszeleg majd, amely a következő generációs, globális modell alapját fogja adni.

Nissan: a Nissan is összekombinálja a jelent a jövővel. Előbbit a szupertakarékos Micra DIG-S képviseli, míg az elektromos, Esflow névre keresztelt sportautó-koncepció az elkövetkező évek technikáját hordozza ruhája alatt. De persze a szélvészgyors GT-R legfrissebb változatát is megmutatják nekünk a japánok.

Opel: Genfben találkozhatunk első ízben az Opel Ampera immár teljesen érett szériakivitelével, de a háromajtós Astrát, a GTC-t is itt leplezik le a rüsselsheim-iek. A Zafira Tourer koncepció megmutatja, hogy miként képzelhetjük el a következő Zafirát, a frissített Corsában pedig szintén üléspróbát vehetünk.

Pagani: Pagani mester újra nagyot alkotott. Az úriember a művészi Zondával átírta a sportautó-történelmet, és remélhetőleg az utód, vagyis az érdekes formájú (ám talán kevésbé egyedi) Huayra is hasonló sikereket fog elérni.

Peugeot: Svájcban megismerkedhetünk a kompakt oroszlános frissített verziójával,az új 308-assal.

Porsche: ezúttal is komoly erőkkel lép színre a Porsche. A lassan kifutó Boxster és 911-sorozatot a remek (persze Porschés szinten nézve) ár/érték aránnyal büszkélkedő Black Edition sorozatok búcsúztatják, a hibridvonalat pedig a Panamera S Hybrid és a 918 RSR versenyautó erősíti.

Renault: a franciák az érdekes Captur koncepcióval mutatják meg, hogy miként képzelik a jövőt, a Wind Gordini pedig a (különleges) szeles autók szerelmeseit fogja elbűvölni.

Rolls-Royce: szentségtörés vagy sem, a Rolls egy teljesen elektromos Phantommal érkezik Genfbe. A részletek egyelőre nem ismertek, de kimondottan érdekesnek ígérkezik a 102 EX.

Saab: néhány nap eltolódással Genfben ünnepelhetik a svédek függetlenségük első évfordulóját. A nagy pezsgőzés közepette azért újdonságokról sem feledkezett meg a márka: a 9-5 SportCombi világpremierje mellett a 9-3-as sorozat ráncfelvarrására (és egyetlen limitált kiadására) számíthatunk.

Seat: új modelle(kke)l nem, csak néhány technikai újítással képviselteti magát a Seat a kiállításon.

Skoda: a csehek tegnap jelentették be hivatalos keretek között, hogy a Fabia Monte Carlo mellett egy rejtélyes koncepcióról fogják lerántani a leplet, ezen kívül pedig azt is megtudtuk, hogy változni fog a márka logója.

Smart: a kétüléses Smart Fortwo-k előhírnöke lesz a bemutatásra kerülő Forspeed koncepció.

Subaru: ahhoz képest, hogy milyen kis márkáról beszélhetünk, egészen sok újdonsággal érkezik a Subaru. Az Impreza koncepció a híres kompakt következő generációjának szedán változatát vetíti előre, a Trezia a városi crossover vonalat erősíti, és ha minden igaz, immár találkozhatunk a Toyotával közösen fejlesztett, egyelőre ismeretlen nevű sportautóval is.

Suzuki: a „mi gyártónk” Genfben nem váltja meg a világot: a meglévő modellek mellett standjukon állítólag „csak” az új Swift Sport változatának koncepcióverziója lesz látható.

Toyota: úgy volt, hogy tavaly Párizsban láthatjuka Yaris hibridváltozatát, de akkor „átvert” minket a Toyota. A hírek szerint most már tényleg kiállítják a japánok az ígéretes városi kisautót, mégpedig az FT-86 sportmodellel egyetemben.

Volkswagen: a wolfsburgi autógyártó-óriás két újdonságot hoz magával a svájci városba: a frissített Tiguan mellett a Golf hatodik generációjának kabrióváltozata is porondra lép; mindkét modell piacra kerülése 2011 első félévében várható.

Volvo: a Volvo „csak” egy igazi újdonságot tartogat számunkra, ám a V60 Diesel Plug-in Hybrid koncepció nagyon érdekesnek ígérkezik. Ahogy nevéből is kiderül, egy konnektorról (is) tölthető dízel-hibrid V60-asról van szó, amelynek átlagfogyasztása 285 lóereje ellenére a gyáriak szerint nem magasabb 1,9 liternél 100 km-enként – de jó is lenne, ha gyorsan szériagyártásba kerülne...

Természetesen a szalon kötelező „velejáróiról”, a gyönyörű Hostess-lányokról sem fogunk megfeledkezni, de miután a Hölgyeket nem illik típusok szerint „bedobozolni”, így róluk egy exkluzív galériával fogunk jelentkezni, mégpedig a helyszínről!