Nem ritka esemény, hogy egy motorkerékpárokkal foglalatoskodó gyártó az autóiparban is próbára teszi magát, melynek napjainkban testet öltött bizonyítéka a KTM X-Bow is. Ahhoz, hogy valaki két kerékről átnyergeljen a populárisabb területre, nem kell ilyen messzire menni, hiszen a Yamaha például már 1967-ben részt vállalt a Toyota 2000GT fejlesztésében, hogy később a négyhengeres erőforrásoktól a V6-os blokkokon át egészen a 3,4 literes V8-asokig minden szinten tapasztalatokat gyűjthessen.
Mindennek folyományaként a ’90-es évek hajnalán meg is született az OX99-11 elnevezésű projekt, ami ugyan 3 működő, V12-es egységgel szerelt prototípust is hátrahagyott, de financiális nehézségek okán mégis feledésbe veszett - mind a mai napig.
Egyelőre sajnos csak a fantázia szüleménye az R Car
Spanyolországban egy lelkes amatőr ugyanis ismét eljátszott a motorkerékpárok pörgős erőforrásainak és a négykerekűek előnyeinek vegyítésével, így vetve papírra a Yamaha R Car elnevezésű típust. A fantáziának persze semmi sem szabhat határt, így az alig 1.100 kg-osra taksált sportautó lemezei alatt akár 900 paripa is felnyeríthet.
A Yamaha pörgős erőforrásai talán megtennék a magukét..
Mindez persze csak gondolatébresztőként kelt hullámokat az éterben, melyek remélhetőleg a japán döntéshozók hátán csípős ostorként csapódnak majd le.