Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem ritka esemény, hogy egy motorkerékpárokkal foglalatoskodó gyártó az autóiparban is próbára teszi magát, melynek napjainkban testet öltött bizonyítéka a KTM X-Bow is. Ahhoz, hogy valaki két kerékről átnyergeljen a populárisabb területre, nem kell ilyen messzire menni, hiszen a Yamaha például már 1967-ben részt vállalt a Toyota 2000GT fejlesztésében, hogy később a négyhengeres erőforrásoktól a V6-os blokkokon át egészen a 3,4 literes V8-asokig minden szinten tapasztalatokat gyűjthessen.

Mindennek folyományaként a ’90-es évek hajnalán meg is született az OX99-11 elnevezésű projekt, ami ugyan 3 működő, V12-es egységgel szerelt prototípust is hátrahagyott, de financiális nehézségek okán mégis feledésbe veszett - mind a mai napig.

Egyelőre sajnos csak a fantázia szüleménye az R Car

Spanyolországban egy lelkes amatőr ugyanis ismét eljátszott a motorkerékpárok pörgős erőforrásainak és a négykerekűek előnyeinek vegyítésével, így vetve papírra a Yamaha R Car elnevezésű típust. A fantáziának persze semmi sem szabhat határt, így az alig 1.100 kg-osra taksált sportautó lemezei alatt akár 900 paripa is felnyeríthet.

A Yamaha pörgős erőforrásai talán megtennék a magukét..

Mindez persze csak gondolatébresztőként kelt hullámokat az éterben, melyek remélhetőleg a japán döntéshozók hátán csípős ostorként csapódnak majd le.