Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Jaguar XKR társaságában eltöltött napok után az egész szerkesztőség a teljesítményben dúskáló kabriók lázában ég, s az esti vitáink is kezdenek elrugaszkodni a valóságtól, miközben a Bentley Continental GT, az Aston Martin DB9, vagy éppen a brit nagymacska közötti különbségeket igyekezzük megvitatni.

A kormány fogása zseniális, a pedálok ergonómikusak - ennyivel van dolgunk, nem is kívánhatunk többet

Abban persze mindannyian egyetértünk, hogy a Bentley inkább a hamisítatlan luxus képviselője, miközben többi versenyzőnk fokozott sportossággal, és fület gyönyörködtető dallamokkal szól a szívhez. E tekintetben persze nehéz megtalálni a legjobb választást, de annyi bizonyos, hogy a periférián a párizsi premierig meghúzódott Maserati minden esetben már egészen alacsony fordulaton olyan örömódát fúj a kipufogókon, hogy az csábító szirén módjára hívogat magához mindenkit, akinek egy csepp benzin is csörgedezik az ereiben.

Itt nem indíthattuk be, de tudjuk róla, hogy nagyot szól

Most pedig itt állunk a négy személlyel is kihasználható GranCabrio MC Stradale előtt, ami nyersebb hangolásával éppen a GranTurismót igyekszik követni a sorban. Az olaszok 4,7 literes, V8-as motorral szerelt újdonsága nem kevesebb mint 460 lóerős teljesítménnyel, és 520 Nm-es csúcsnyomatékkal sír fel, 4,9 másodperces sprintidőt és 289 km/órás végsebességet biztosítva. Innen persze már nem árt, ha lassítani is intenzíven vagyunk képesek, s Brembo szerkezeteivel mért 35 méteres (100 - 0 km/h) fékút arról árulkodik, hogy e téren sem lehet panaszunk.

Nem is olyan haszontalanok azok a hátsó fotelek

A sortosan elegáns autó 110 kg-os fogyókúrán is átesett, s a futómű is a pályanapok leplezetlenül kemény hangolásával büszkélkedik. A külső változások kimerülnek a lökhárítók, a légbeömlők, és légterelők hangsúlyosabb vonalaiban, valamint az egymáshoz közelebb húzódó kipufogóvégekben, de az egységes összképet nem is volt szükséges megtörni egyetlen tollvonással sem. Nos, azt hiszem,a bemutató után újabb parázs viták várhatóak..