Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Amikor a Frankfurti Autószalonon beültem a Mercedes-Benz C63 AMG Black Series Coupé volánja mögé, az volt az első gondolatom, hogy bárcsak kiszállhatnék innen, hiszen a szűk ülések minden ponton elviselhetetlenül nyomtak - bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kellemetlen érzésért a stuttgartiak kiváló konyhája is felelőssé tehető.

Köszönjük, Herr Penski - galériaPersze statikus helyzetben minden egy kicsit más, hiszen a Nürburgring-Nordschleife izgalmas kanyarjaiban, 517 papipával a kezeink között egyetlen pillanat alatt feledkeznénk meg minden kényelmi szempontról, és élveznénk a brutális, 640 Nm-es nyomaték által garantált dinamizmust, miközben a V8-as monstrum rezgése megfeszítené az utolsó idegszálunkat is.

Békésnek tűnik, de vérengző vadállat, ami szuperautók babérjaira tör

A német Sport Auto magazin munkatársainak pedig volt alkalmuk vallatóra fogni a végletekig kihegyezett fekete lovagot, amikor 7:45 másodperc alatt tekertek körbe a zöld poklon. Utóbbi eredmény pedig 15 másodperccel előzi meg a hagyományos C63 AMG Coupét, így gyakorlatilag még egy kávét is megihatnánk, mielőtt az alig 22 kilogrammal nehezebb felmenő (1770 kg) áttépné a célszalagot.

Higgyék el: nem jó - de..Ezzel pedig a minden földi jóval (pályafutómű, kísérleti aerodinamikai csomag, Dunlop Sport Maxx Race M0 abroncsok) felszerelt újdonság két másodpercet ver a nagy konkurens BMW szuperfegyverére, az M3 GTS-re. Ez persze egyáltalán nem szégyen a bajorokra nézve, hiszen többek között egy Ferrari 599 GTB is állandó látvány maradt volna a visszapillantó tükörben, s az új Porsche 911 Carrera S is csak két másodperccel előbb ért volna a célba (igaz, ő 400 lóerővel és jobb használhatóság mellett gazdálkodta volna ki az ügyes időt). Hiába, lassan már szuperautókat szorongatnak a sportkupék, miközben én csak azt kívánhatom, hogy bárcsak visszaülhetnék az elviselhetetlenül szűk fotelbe.