A luxus és a prémium autózás alfája és omegája minden kétséget kizáróan a kezdetektől is tündöklő Rolls-Royce. Noha ma már számos gyártó kínál prémium termékeket, a csúcsot még mindig a britek kékvérű masinái jelentik, így nem csoda, hogy a Genfi Autószalonon a második generációs RR Ghost, azaz a Series II körül is nagy volt a tömeg.
A megtestesült luxus, maga - galériaA ráncfelvarrás leginkább az autó orrán érhető tetten, mégpedig az új formájú első fényszórók személyében. Az immáron ledes technológiával készülő egységek természetesen a nappali mentfényt is magukban foglalják. Új a motorháztető is, aminek köszönhetően az összkép még dinamikusabb, miközben eleganciájából aligha vesztett a szellemeket idéző Rolls. Finoman módosították persze a lökhárítókat is a tervezők, ahogy az ilyenkor szokás, illetve az első légbeömlők kaptak króm keretet, s a hírhedt karaktervonal sem maradhatott érintetlenül.
Persze új kovácsolt felnik is rendelkezésre állnak, amelyek a 19 hüvelykes széria kerekekhez képes a 21 hüvelykes átmérőnek hála még jobban kitöltik a kerékjáratokat.
A Ghost series II esetében az utastéren is csiszolgattak a szakemberek, újak az elektromosan állítható ülések, a hátsó fotelek pedig még nagyobb kényelmet nyújtanak, amit kollégáink Genfben az üléspróba során meg is tudtak erősíteni. Finomítottak továbbá az órán a belsőépítészek, s a műszercsoport is a frissítés áldozata lett.
A szellem tovább kísért - galériaImmáron olyan funkciók állnak rendelkezésre, mint a fedélzeti Wi-Fi kapcsolat, a navigációval összedolgozó automataváltó és az opcionális 'Bespoke' audiorendszer. Emily pedig nem csupán az autó orrán díszeleg, hanem a fedélzeti rendszert vezérlő tárcsán is, amely egyben érintőfelületként szolgál, felismeri a kézírást, megkönnyítve a szövegbevitelt - a rendszer lelke természetesen a BMW iDrive-tól származik.
A motorháztető alatt azonban semmi sem változott, így a Ghost frissített változatát továbbra is a gyártó 6,6 literes lökettérfogatú biturbós erőforásának 570 lóereje húzza, V12-es muzsikával aláfestve. A menetteljesítményekkel kapcsolatban pedig a Rolls-Royce természetesen ezúttal is az immár klasszikussá vált, szokásos állítását tette közzé: "éppen elegendő".