Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az utóbbi időben illendő volt felkapni a fejünket, ha a Volkswagen leleplezett egy GTI emblémás Golfot. Nincs ez másként a hetedik generáció esetében sem: az utód minden téren apró lépésben fejlődött, a végeredmény pedig egy igazi, mindent tudó sportkompakt lett szélsőségek nélkül.

Fűszerezés, de csak módjával - galériaA Golf hetedik generációja kétségtelenül a Volkswagen jelenleg legjobban sikerült autója, amelyet jól bizonyított a modell nagy összehasonlítónkban való szereplése is. Így nem csoda, hogy nagy várakozás előzte meg az átmeneti csúcsverzió érkezését. A GTI alig egy héttel a genfi premier előtt megérkezett, s apró lépések sorozatával végül nagyot ugrott előre. Továbbra sem a legerősebb, nem is a leggyorsabb, de általános kvalitások tekintetében kétségtelenül kiválónak ígérkezik.

Fűszerezés, de csak módjával - galériaA Golf hetedik generációja kétségtelenül a Volkswagen jelenleg legjobban sikerült autója, amelyet jól bizonyított a modell nagy összehasonlítónkban való szereplése is. Így nem csoda, hogy nagy várakozás előzte meg az átmeneti csúcsverzió érkezését. A GTI alig egy héttel a genfi premier előtt megérkezett, s apró lépések sorozatával végül nagyot ugrott előre. Továbbra sem a legerősebb, nem is a leggyorsabb, de általános kvalitások tekintetében kétségtelenül kiválónak ígérkezik.

Rögtön két kivitelben is elérhető lesz

Az újdonság motorterében továbbfejlesztett, közvetlen befecskendezéses kétliteres turbómotort találunk, amely ezúttal alaphelyzetben 220 lóerőt présel ki magából. Különlegességként egy GTI Performance nevet viselő típus is elérhető, amely amolyan formális módon tíz lóerővel többet, vagyis 230 tagú ménest mondhat magáénak. Hogy mennyire formális ez, azt remekül bizonyítja, hogy mindkét modell csúcsnyomatéka 350 Nm. Az alapmodell 6,5 másodperces 0-100-as sprintjére és 246 km/h-s végsebességére az izmosabb kivitel papíron 6,4-es és 250-es adata kontráz.

220+10 - az új GTI képletCsupán zárójeles megjegyzés, hogy ezzel a népautó éppen a 280 lóerős Opel Astra OPC általunk mért gyorsulási idejével büszkélkedik, miközben hatékonyságával az üzemeltetési költségek terén nem hagyna kétséget afelől, hogy a két típus párharcából melyik kerülne ki győztesen...

A GTI mindkét kiviteléhez szériában jár a start-stop rendszer és az EU6-os normákat is teljesítik, miközben vegyes fogyasztásuk hatfokozatú kézi váltóval mindössze 6.0 l/100 km – ez 18 százalékos fejlődést jelent az elődhöz képest. A feláras, hatfokozatú duplakuplungos automata valamennyit emel a fogyasztáson – vélhetően a rövidebb áttételek miatt –, amely így 6,4, illetve 6,5 liter lesz 100 kilométeren.

220+10 - az új GTI képletCsupán zárójeles megjegyzés, hogy ezzel a népautó éppen a 280 lóerős Opel Astra OPC általunk mért gyorsulási idejével büszkélkedik, miközben hatékonyságával az üzemeltetési költségek terén nem hagyna kétséget afelől, hogy a két típus párharcából melyik kerülne ki győztesen...

A GTI mindkét kiviteléhez szériában jár a start-stop rendszer és az EU6-os normákat is teljesítik, miközben vegyes fogyasztásuk hatfokozatú kézi váltóval mindössze 6.0 l/100 km – ez 18 százalékos fejlődést jelent az elődhöz képest. A feláras, hatfokozatú duplakuplungos automata valamennyit emel a fogyasztáson – vélhetően a rövidebb áttételek miatt –, amely így 6,4, illetve 6,5 liter lesz 100 kilométeren.

Belül a szokott hangulat fogad

A GTI sportos karakterét szokás szerint visszafogott csomagolás hangsúlyozza: a vörös féknyergek, a két krómozott kipufogóvég, az átformált lökhárítók és az alacsonyabban ülő futómű is elárulja a típust. Kívül alapból 17 colos kerekeket találunk, melyeken 225/45-ös abroncsok feszülnek. Belül a hangulat fokozásáról az alapból „kockás” sportülések, a fekete tetőkárpit, a vörös hangulatvilágítás, valamint a sportosabb kormány, műszerek, váltó- és pedálkialakítás gondoskodik.

A német árakból kiindulva a típus 200 ezer forinttal lesz drágább az elődnél, vagyis nagyságrendileg 8,7 millió forinttól lehet majd a miénk.