A legtöbb gyártó csak egy-két újdonsággal jelentkezett az autószalonon, azonban példának okáért a Ford új modellek egész hadával támadt. A sport ST változatok mellett a takarékos EcoBoost motorokra és az ECOnetic technológiára összpontosították a figyelmet.
Az Evos már messziről vonzza a tekintetetAz említett példányok mellett ráadásul tanulmányautónak sem maradt híján a Ford, ugyanis az Evos koncepció személyében izgalmas, a gyártó jövőjét előrevetítő személyiséget ismertünk meg. Bár a képeken nem hat oly rettentően modernnek, élőben mégis lehengerlő látványt nyújt. A piros színbe öltözött lemezek a futurisztikus formanyelvet képviselik, de a jellegzetes hűtőmaszk és néhány egyéb részlet a márka jelenlegi arculatára utal. További érdekességként szolgálnak a felfelé nyíló ajtók, valamint távoli jövőt közelebb hozó műszerfal. Ezzel akár új modell is születhet, hiszen a többi márka már előrukkolt kupészerű szedánokkal, így könnyen elképzelhető, hogy a Ford akár a Passat CC skalpjára is pályázhat egy alaposan, az Evos irányelvei szerint átépített Mondeóval.
Nagy várakozás övezte a Ford sportmodelljeit is, hiszen a Focus és a Fiesta előző generációi izgalmas verziókat tudhattak magukénak, így most sem maradhatott ki a lépés, a népszerű izompacsirtáknak jönniük kellett. Az ST divízó ezúttal kicsit több formai változást hoz, nem csupán haragosabb lökhárítókról és mélyebben húzódó szoknyákról beszélhetünk, a Ford sportmodelljei egyedi arcot kaptak, ami mind a Fiesta, mind Szokni kell az új tekinteteta Focus esetében igaz, ráadásul az erősítőkúra során a két típus orra meglehetősen hasonlóvá vált. A Fiesta motorházában a hírek szerint az 1,6 literes EcoBoost 180 lóerős változata dolgozik majd.
A Focus ST keményebb futóművet, szolid ültetést és izgalmas, 18 colos könnyűfém felniket, valamint Goodyear Eagle F1 abroncsokat, hátul középen kivezetett kipufogóvéget és agresszívabb lökhárítókat kap. A jól ismert 2.0 EcoBoost négyhengeres ezúttal 250 lóerőt és 360 Nm-t produkál, ami hatsebességes, kifejezetten az ST-hez tervezett váltón át jut el az első kerekekhez. A menetstabilizátor mellett olyan extra funkciók is bekerültek az autóba, mint a nyomatékvektorozással operáló első hajtás, valamint a kormányon jelentkező hajtási befolyás csökkentése. További jó hír, hogy a sportos Focus ezentúl kombi változatban is kapható lesz, így a kanyarvadász apukáknak is marad választása.
Emellett igazi keményfiú, a versenypályára felkészített ST-R verzió is tiszteletét tette. A Ford szakemberei alaposan kirámolták a Focus felesleges sallangjait, továbbá komoly csövezéssel, illetve a pályákra hangolt futóművel látták el. Bizonyára roppant izgalmas lehet, de sajnálatos módon egyelőre csak Amerikában tervezik forgalmazni a kompromisszummentes változatot, de a későbbiekben jó eséllyel az öreg kontinensen is kapható lesz.
A Ford a sportos véna mellett büszke a takarékosabbik énjére is, épp ezért Frankfurtban mutatta be új, az 1,6-os szívó négyhengereseket leváltó erőforrását, az 1.0EcoBoost-ot. A 100-120 lóerős (utóbbi csúcsnyomatéka 170 Nm) háromhengeres nem csupán a Fiestába lesz kérhető, teljesítménye révén a Focust is meglehetősen alacsony fogyasztással és kibocsátással (CO2: 115 g/km) viszi, de a C-Max és B-Max modellekbe is beszerelik majd.