A Ford Genfbe ezúttal is nagy erőkkel érkezett: elhozta például a nem éppen sikeres EcoSport városi crossover ráncfelvarrott változatát és megcsodálhatjuk többek között a Mondeo luxushangulatú Vignale változatát, azonban idén egyértelműen a sportos modellek uralják a márka háza táját.
Összesen nem kevesebb, mint négy, sőt, ha a Mustangot is belevesszük, akkor öt vadonatúj sport(os) négykerekű található meg a standon, amelyek közül a legfontosabb és legérdekesebb egyértelműen a Ford GT szuperautó és a Focus frissen bejelentett RS csúcsmodellje.
Mindemellett viszont láthattunk egy R2-es rali Fiestát, amelynek legnagyobb különlegessége 1-literes EcoBoost turbós benzinmotorja, továbbá egy új formula autó is felütötte a fejét, amit szintúgy EcoBoost motor hajt – igaz, ezúttal 1,6 literes.
A GT-ről és a Focus RS-ről nem kívánunk hosszasan nyilatkozni, ugyanis korábbi cikkeinkben már részletesen bemutattuk mindkét szélvészgyors Fordot – a GT-ről ide kattintva, a Focus RS-ről pedig ide kattintva olvashatnak.
Legnagyobb örömünkre a Performance, vagyis nagyteljesítményű divízió több modelljével nyit az európai piac felé, ami azt jelenti, hogy nem csak a Mustang érkezik az öreg kontinensre, hanem a legendás GT legfrissebb felvonása is. A GT érdekessége, hogy a mennydörgésszerű hangélményt biztosító V8-as motor helyett be kell érnie egy kétturbós V6-ossal, igaz, a 608 lóerős teljesítmény igyekszik kárpótolni a hiányzó decibelekért és eltérő orgánumért. Kíváncsian várjuk a próbát...
A GT-ről még elég kevés információ áll rendelkezésre, így menetteljesítmény-adataink nincsenek, cserébe azt tudjuk, hogy az erőt egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja a hátsó papucsokhoz. Mivel a Ford ígérete szerint a kategória egyik legjobb tömeg/teljesítmény aránya jellemzi a GT-t, ezért vélhetően alacsony tömegű lesz az egyelőre ismeretlen árú szuperautó.
Bár a Focusok csúcsa, az RS jóval szerényebb képességekkel rendelkezik, a piac szempontjából legalább annyira érdekes, mint a GT. A Focus ugye 5 hengerről 4-re váltott, de a Mustangból érkező 2,3 literes EcoBoost mintegy 320 lóerős teljesítménye és 433 Nm-nyi csúcsnyomatéka nem ad okot a panaszkodásra. A legörömtelibb hír viszont kétségtelenül az összkerékhajtás jelenléte az RS esetében, amire az óriási nyomaték miatt nagy szükség volt.
A GT-hez hasonlóan a menetteljesítmény adatok ezúttal is váratnak magukra, annyit viszont elmondtak a gyáriak, hogy a Focus RS repertoárjába bekerült a rajtautomatika, továbbá számíthatunk egy igazán érdekes funkcióra is: ez nem más, mint a ’drift’ gomb, amit nem részleteztek a leleplezés során, azonban annyi bizonyos, hogy izgalmas dologra számíthatunk, ami vélhetően a négy kerék közötti nyomatékelosztást szabályozza hátsókerék-orientáltan. Az erőátvitelről szerencsére nem automataváltó, hanem egy hatfokozatú kézi szerkezet gondoskodik, ami garancia a kiváló élményre.
A kiállított Fiesta raliautó szintén vidám játékszer. A Ford az R2 kategóriában fogja versenybe küldeni, érdekessége pedig az, hogy ez az első háromhengeres autó ebben az osztályban, amit a FIA valaha is homologizált. A szériagyártású Fiestával sok hasonlóságot fedezhetünk fel, azonban a futómű, a fékrendszer és a váltó természetesen sokkal-sokkal többet tud, mint az utcai Fiestáké. Az 1-literes EcoBoost turbómotor nem kevesebb, mint 170 lóerőt állít csatasorba, miközben a gyári változat 125 lóerőt tud. Állítólag a háromhengeres hangélmény a legkomolyabb versenyautókat idézi.
A Ford vadonatúj MSA Formula versenyautóját – amint a cikk elején is említettük – szintén a márka EcoBoost turbómotorja hajtja, azonban ezúttal az 1,6 literes négyhengeresről van szó. Ennek ellenére 160 lóerejével gyengébb, mint a Fiesta R2 1-literese, igaz, az formautó tömege jóval alacsonyabb. A gép világszerte versenybe száll majd a FIA által is akkreditált Formula 4 bajnokságokon, és biztosak lehetünk benne, hogy rengeteg tehetségnek fog az autó illetve a széria ugródeszkát jelenteni.