Az alig két éve gyártásban lévő Peugeot RCZ az enyhe ráncfelvarrás mellett egy tanulmányváltozattal is igencsak magára vonja a figyelmet, hiszen a 260 lóerős koncepció sorozatgyártásba kerülve az egységnyi hengerűrtartalomra jutó teljesítmény tekintetében rekordernek számítana.
Leginkább az orra változik - galériaAmi az utcai modelleket illeti, a módosítások kívülről elsősorban az új hűtőrácson és az első lökhárítón érhetők tetten, de szemfülesebbek észrevehetik a LED-es nappali menetfénnyel gazdagított, átformált fényszórókat is. Ahogy az lenni szokott, új felnik és színek választékát kínálja a gyártó, miközben vásárlói és márkakereskedői visszajelzések alapján a lemezek alatt is végeztek finomhangolási munkálatokat a mérnökök.
A leginkább megdöbbentő mégis az, hogy a mattfekete RCZ R 1,6 literes turbómotorja immár 260 erőtől duzzadó paripát is képes szabadjára engedni, s az erőforrás a maga 160 LE/1000 cm3-es mutatójával éllovasnak tekithető az utcai autók mezőnyében - igaz, ezzel a címmel tanulmányi státusza miatt egyelőre mégsem felruházható az autó.
Kapcsolódó cikk: Peugeot RCZ 1.6 THP teszt