Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Szinte még meg sem száradt a festék az Opel új sportkompaktján, az Astra OPC-n, máris a legnagyobb ellenféllel kell szembenéznie. A brit EVO magazin arra volt kíváncsi, hogy a két, hasonló képességekkel rendelkező sportgép az egyszerű gyorsulási próbán mit tud egymás ellen. Az eredményt lentebb eláruljuk.

Az Opel Astra OPC a Focus RS búcsúja után jóformán a legerősebbként taposott a kategóriába a maga 280 lóerejével és 400 Nm-es nyomatékával, illetve az igényes kivitelezés láncszemeiként a korlátozott zárású differenciálművet és a hatsebességes kézi váltót kell megemlítenünk. Szinte adja magát, hogy a szegmens jelenlegi legjobbjaként számon tartott Renault Mégane RS 265 Cup ellen vívja meg első csatáját.

A francia kihívó szintén kétliteres turbómotorral lép a ringbe, ám az ő maximális képességei 265 lóerőt és 360 Nm-t adnak, de a hatsebességes kézi váltó és a korlátozott zárású differenciálmű itt sem marad el. Azonban a paripák hiányát szálkás izomzatával pótolja a Mégane, ugyanis mintegy 100 kilogrammos előnye van a nehezebb Opellel szemben.

Míg a német versenyző a gyári adatok szerint 5,9 szekundum alatt éri el a 100 km/h-t, addig a francia kihívó ugyanerre kerek 6 másodperces katalógusadattal képes. Az igazi csatát viszont nem számok egymáshoz vágásával lehet legegyszerűbben eldönteni, hanem a két szóban forgó egyed összeeresztésével. Ezt tette a brit EVO magazin, aminek eredménye mindenképp gondolkodásra ad okot.

Noha a csupasz adatok az Astra OPC győzelmét jósolták, a Mégane RS jól vette az akadályt és nem tűrte, hogy letaszítsák a kategória trónjáról. 0-100 km/h-nál mintegy 19 századmásodperces előnyre tesz szert a Renault, negyedérföldön már 37 századmásodperc a fór, a 0-1000 m-t pedig 84 századdal repeszti gyorsabban a Mégane.