Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Alpina ezúttal nem csupán egy, hanem rügtön két újdonsággal is szolgált a svájci seregszemlén: a Genfi Autószalonon a német tuningcég a B4 Bi-Turbo Cabrio bemutatásával és a B6 Bi-Turbo Gran Coupe terveivel ízletes falatokat vetett a rajongók elé. Az Alpina ismét igényes és alapos munkát végzett, lóerők tömkelegével átitatva.

Kék fényezés, kék vér - galériaA B4 Bi-Turbo Cabrio esetében sok meglepetés már nem volt, hiszen a keménytetős verzióról már korábban lerántották a leplet a németek. A körítés ezúttal is a megszokott formát ölti, azaz gyönyörű kék fényezés (persze más is akad a kínálatban), mindenre kiterjedő, visszafogott, de sportos aerodinamikai csomag és küllőkben bővelkedő, 20 hüvelyk átmérőjű könnyűfém felnik teremtik meg a jellegzetes megjelenést, 4 kipufogócsővel megspékelve.

Az utastérben ugyancsak óvatos változtatások jelzik az Alpina ténykedését, ám az összkép a kék színű részleteknek és az ízléses bőrkárpitoknak köszönhetően mindenképpen jellegzetes és egyedi. A konstruktőrök számos különlegességgel készültek a vásárlóknak, akik aztán személyre szabhatják kedvencüket.

A B4 Bi-Turbo Coupéhoz hasonlóan a Cabrio motorházteteje alatt is a BMW-től származó, hathengeres benzinmotor átdolgozott verziója lapul: a háromliteres lökettérfogatból a német szakemberek két turbó segítségével 410 lóerőt és 600 Nm-t préseltek ki, amely aztán a nyolcfokozatú ZF automataváltón keresztül jut el a hátsó kerekekig.

Minden porcikájával hívogat - galériaMindez 4,5 szekundumos 0-100-as sprintre teszi képessé a B4-est, a csúcssebesség pedig 301 km/h-ban állapodik meg, ráadásul mindeközben a teljesítményhez mérten a 8 literes vegyes fogyasztás szintén impozáns adat.

A BMW és az Alpina a New York-i Autószalonra sem érkezik üres kézzel, ott ugyanis már nem hiányzik a standról a 6-osból kinevelt fenegyerek sem. Az xDrive hajtással érkező négyajtós kupé a B4 Cabrióhoz hasonló kezelést kapott: cseppet sem hivalkodó aerodinamikai pakk, Alpina Classic felnik és rozsdamentes acél sportkipufogó is része a csomagnak.

Az utastérben Lavalina bőrkárpit teremt hamisítatlan hangulatot, ahogy a fények, az egyedi fabetét és a zongoralakk elemek egyvelege is fokozza az igényességet és a luxust. Az autó orrában a bajorok 4,4 literes V8-asa hördül majd fel, ugyancsak két turbóval lélegeztetve – a B6 Bi-Turbo 540 lóerővel és 730 Nm-rel borzolja a kedélyeket, kistestvéréhez hasonlóan a nyolcgangos automatával összedolgozva.

Az összkerékhajtást is tartalmazó kupé modell potenciálját jól tükrözi a 3,9 másodperces gyorsulás és a 318 km/h-s csúcssebesség. A B6 BiTurbo Gran Coupe még idén csatlakozik az Alpinánál rendelhető finomságok sorába.