Jó néhány tanulmánymodell bemutatása után a Toyota Genfben leleplezte vadonatúj kis crossoverét, az immár szériaváltozatú C-HR-t. Nagy örömünkre ritka merészségről tettek tanúbizonyságot a márka vezetői, ugyanis olyan bátor formájú autó piacra dobáság engedélyezték a tervezőknek, amit nagyon ritkán tesznek – de vélhetően az egyedi, játékos formatervre szükség van ebben a szegmensben az érvényesüléshez.
A Toyotának is jól áll a merész formatervSzokás szerint az információkkal azért nem bánt túl bőkezűen a márka, vagyis még számos adat várat magára, azonban annyit tudunk, hogy a Toyota új fejlesztésű TNGA nevű padlólemezére épül a modell – arra, amelyen a vadonatúj Prius is nyugszik. Persze ennek megfelelően a hibridhajtás nem maradhat ki a kínálatból: a Prius átdolgozott hajtáslánca bekerül a C-HR lemezei alá is. Az előzetes adatok szerint itt 122 lóerőt produkálhat a kivételesen jó hatékonysággal dolgozó rendszer, amihez mindössze 90 g/km-es vegyes károsanyag-kibocsátás tartozik ez alig 3,5 l/100 km körüli gyári vegyes fogyasztást prognosztizál.
A hibrid rendszer mellett ’hagyományosabb’ hajtásláncokkal is elérhető lesz a kis crossover. Már látatlanban is ki merjük jelenteni, hogy kiváló választás lesz hozzá az Aurisban debütált 1,2 literes, 115 lóerős négyhengeres turbómotor, ami az Aurist dinamikusan és kis étvággyal mozgatta.
A hibrid kötelező - Genfben debütált a C-HRA kis turbós szívhez szériában hatfokozatú kézi váltót társít a gyártó, opcionálisan pedig fokozatmentes CVT automata, valamint összkerékhajtás is választható lesz hozzá. Egyes piacokon a Toyota 2-literes szívó benzinmotorral is forgalmazni fogja a C-HR-t, de szerintünk mi ilyen verziót nem fogunk kapni. Az utastérről egyelőre nincsenek fotóink, de minden bizonnyal a belső is illeszkedik a fiatalos, bohém külsőhöz. A lemezek alatt a megszokott technikai megoldásokat találjuk, s az extrák tekintetében sem kell meglepetésekre számítani.
A vagány C-HR sikerre van ítélve - idén lép piacraA hírek szerint a Toyota C-HR érdekes módon Törökországban fog készülni, vagyis ott, ahol többek között a jelenlegi Verso gyártása folyik. A végleges műszaki adatokra pedig biztosan rövidesen fény derül, ugyanis az európai piacra már az év második felében megérkezik a kis crossover, amelynek árazásáról még korai lenne beszélni, de véleményünk szerint nagyjából az Auris kombi árszintjére számíthatunk azonos konfiguráció esetén. Bízunk benne, hogy a Toyota folytatni fogja ezt a merész, vagány formavilágot többi modelljén is.