A Hyundai már jó két héttel a Genfi Autószalon kezdete előtt bejelentette vadonatúj közepes méretű crossoverét, a Tucson-t, ami a rendkívül sikeres, azonban kissé femininre sikeredett ix35 modellt váltja.
A forma ezúttal szerencsére telitalálatnak bizonyult, a Tucson abszolút unisex köntöst kapott, mindemellett remekül néz ki; minden irányból modern, dinamikus, közben pedig egyedi, semmi máshoz nem hasonlít. Két héttel ezelőtt teljes részletességgel beszámoltunk a Tucson újdonságairól és műszaki tartalmáról, vagyis Genfben már nem érhetett minket meglepetés.
Legalábbis elöljáróban így gondoltuk. A Hyundai azonban hagyott egy kis csattanót a premierre is, így mindenkit meglepett a standon helyet kapó két (!) hibrid Tucson. Az egyszerűbb változat, aminek becsületes neve Tucson 48V Hybrid, egy teljesen széria-közeli kisfeszültségű hibrid, aminek lelke az ’alap’ kínálatban is megtalálható 2-literes 136 lóerős dízelmotor, amihez hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Ehhez jön egy mindössze 14 lóerős villanymotor.
A rendszerteljesítmény így 150 lóerő és 413 Nm, a gyári vegyes széndioxid-kibocsátás pedig mindössze 109 g/km, ami alig több mint 4-literes fogyasztásnak felel meg 100 km-enként. A villanymotor indítómotorként és generátorként is funkcionál, s tartozik hozzá egy inverter, egy alacsony feszültségű DC/DC konverter, valamint a 48 voltos lítium-ionos akkucsomag. Az egyszerű rendszer érdekessége, hogy mindössze 20 kilóval emeli meg a 136 lóerős 2-literes dízelmotorral szerelt Tucson tömegét, s mégis kimondottan sokat javít a fogyasztáson, főleg városban.
A második hibrid egy jóval komplikáltabb, nehezebb és drágább szerkezet, ugyanis ez esetben egy konnektorról is tölthető, úgynevezett plug-in hibridről van szó. Az érdekesség az, hogy ezúttal is dízelmotor adja az elsődleges hajtást – itt a márka kisebbik, 1,7 literes 115 lovas egységéről van szó, aminek erejét az új hétsebességes duplakuplungos automataváltó viszi át az első kerekekhez.
A 'csomaghoz' tartozik egy hátra beépített 68 lóerős villanymotor, ami a hátsó kerekeket hajtja (tehát összkerékhajtást eredményez), valamint egy 10,7 kWh-s lítium-ion polimer akku. A tisztán villanyos hatótáv a gyári adatok szerint eléri a 50 km-t (CO2-kibocsátás 48 g/km), miközben az összesen 183 lóerő és 474 Nm kiváló menetteljesítményeket eredményez.
A Tucson Genfben lévő kollégáink elmondása alapján élőben is nagyon korrekt, a formaterv szerintük élőben még jobb, mint a képeken, az utastér minőségével, tágasságával pedig teljesen meg voltak elégedve. Nem kérdés, hogy a koreai crossover kasszasiker lesz. A négykerekűről részletesen korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.