Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Pikes Peak hegyi felfutója idén is sok meglepetést kínált, hiszen a 90. futamon a szervezők 1916 óta először kényszerültek a kedvezőtlen időjárási körülményekre hivatkozva lerövidíteni a távot. A 20 km-es szakaszon kígyózó 156 kanyarhoz persze még havazás sem kell ahhoz, hogy veszélyesnek titulálhassuk a versenyt, így külön dicsőség Rhys Millen számára, hogy még a korlátozások előtt dönthette meg a LeMans győztes Romain Dumas korábbi rekordját.

Nem sok köze van a széria Genesishez, de mégis a Hyundai a rekorder

A Porsche 911 GT3R babérjait megtépázó autó pedig egy Hyundai Genesis Coupé volt, ami azonban legfeljebb sziluettjében hasonlít a tesztünkben szereplő V6-os típusra, hiszen hasonló erőforrása a Garrett turbófeltöltőnek is köszönhetően 700 lóerőnél is nagyobb teljesítményt nyújtott. A koreai típus ezzel együtt 9 perc, és 46,164 másodperc alatt szállt szembe a kihívással, melyen bizony többen is elvéreztek (Dumas korábbi ideje egyébként 9:46.181 volt, azaz az előny alig 0,017 szekundum).

A Ducati már a németek tulajdona, így az Audival mutatkozik

Az elektromos autók brillírozása mellett a motorkerékpárok sem szorulhattak a háttérbe, hiszen az Audi nagybevásárlása után a Volkswagen konszern a Ducatit is reflektorfénybe kívánta helyezni. A Multistrada 1200 S persze jó eséllyel napjaink egyik legjobb egynyomtávos versenyzője, 9:52.819-es idejével mégsem érhetett a leggyorsabb autók nyomába.

Favágók is voltak a mezőnyben - bátrak a külső íven lecövekelő bámészkodók is

A kiemelkedő eredmények mellett a kedélyeket ezúttal is hatalmas balesetek borzolták, hiszen volt olyan is, aki villámtempóban, nyílegyenesen a fáknak ütközve hajtott le az útról, a legnagyobb túlélőnek járó díjat mégis Jeremy Foley tudhatja magáénak, aki Mitsubishi Evo 8-asával egy szakadékban mutatott be látványos szaltókat.

Lehet, hogy gyávaság, de jómagam a kanyar előtt egy kicsit felengedtem volna a gázpedált.

E cikk szerzője a szabadesés érzésétől olyannyira irtózik, hogy a bukfencekkel megtűzdelt jelenetnek még a gondolatától is szívrohamot kapna, ám a pilóta lélekjelenlétéről tanúskodik, hogy önerejéből hagyta el a roncsokat, s a navigátor is csak azért nem vállrándítással rázta le magáról a baleset terhét, mert azt bizony megrándította. Euro NCAP tesztek ide-vagy oda, a világ legbiztonságosabb járműve tehát a biztos halált ígérő látvány alapján egy Mitsubishi versenyautó.

Messziről még rémisztőbb.