Az autógyárak hosszú évek óta kísérleteznek azzal, hogyan tudnák vásárlóikat, rajongóikat ámulatba ejteni reklámfilmjeikkel, fokozni a vásárlás iránti hajlandóságot. Az alábbi cikkben egy női nézőpontból készült válogatást nézhetnek meg az örök kérdésről, hogy hogyan csábítsunk.
Régóta figyelem az autópiac újdonságainak reklámfilmjeit. Várom a lenyűgöző képeket, instrumentális zenei aláfestést, azt az átütő kreatív energiát, amely magával ragad és érzéseket közvetít. Mert valljuk be, hogy ezeknek a reklámoknak a feladata nem a gyári adatok közlése és technikai paraméterek felsorolása, hanem a marketing csapat által kiválasztott célcsoport figyelmét megragadó életérzés megalkotása, amely segít felidézni az autót később is, és képzeletben már az életünk részévé teszik. A reklámok feladata tehát az, hogy alanyuk az autó, és nézőjük, a vásárló, ismeretséget kössenek, sőt a legjobb, ha szerelembe esnek. Mert van annál nagyobb hajtóerő, mint vágyunk tárgyának megszerzése?
Amikor egy új autó reklámját nézzük, valójában egy randevún veszünk részt. Feladatunk elcsábulni, beleszeretni, megtalálni benne azt, ami arra késztet, hogy utána leéljünk vele legalább néhány évet. Vajon mi a siker titka? A következő videókon keresztül egy vizuális utazáson vehetünk részt, a csábítás lépéseit követhetjük nyomon, kockáról, kockára.
A Mercedes-Benz idén, a 40. születésnapját ünneplő S-osztály új modelljének megalkotásakor nem kisebb feladatra vállalkozott, mint részt venni egy legendás ikon újjászületésében. Az autó önmagért beszél, de mit ér a szépség, ha lakat alatt van tartva? Kellett tehát egy film, egy koncepció, amely közvetíti a stuttgartiak céljait, és nemcsak azokat szólítja meg, akik a csillagos márka rajongói voltak korábban is, hanem a megannyi technikai újítással rendelkező limuzin belső értékeit is bemutatja.
Képzeletbeli utunkat a Mercedes-Benz S-osztály filmje indítja. Partnerünk, elegáns, kifinomult, pontos és lenyűgöző, egy ilyen autó már a megjelenésével rabul ejt, amikor még nem is ismerjük.
A szenvedély megvan, de szükséges spontaneitás. A csábítás elengedhetetlen kelléke. Az új Renault Clio 2012-es reklámfilmje az érzékeinkre hat. A sportos dinamizmus, az elmaradhatatlan vörös-fekete kombináció fellobbantja a tüzet. Vajon fenn is tudja majd tartani?
Férfiak és nők között örök a nemes harc. A férfias erőt, dinamizmust, versenyt érezhetjük a Lamborghini kreatív szakemberei által készített filmen. Black-noir hangulat, formák, ívek, vetélkedés. Kifinomult csábítás és küzdelem.
Ha verseny, a nők sem lehetnek kevesebbek. A Mercedes-Benz C 63 AMG 2012-es reklámja erre épít. Karinthy Frigyes zseniális mondta a következő: „férfi és nő sohasem érthetik meg egymást, mert mindegyik mást akar. A nő a férfit, a férfi a nőt.” Vajon ki nyeri a versenyt? Szerelem, szerpentin, sebesség. Férfiak-nők, autók, sebesség, klasszikus párok.
Vannak pillanatok, amikor egy férfinek egyedül kell útnak indulnia. Átgondolni választottjának mondatait, megtervezni a következő lépést. Ehhez szükséges a barátok támogatása. A Porsche valóban így gondolja. Támogatás minden időben, barátoktól, szívügyekben.
Végül mi történik akkor, ha egy férfinek vetélytársa akad? Ráadásul a nők is partnerek ebben? A csábítás sikerült, de valami nincs rendben. Szükség van női kreativitásra. A Volvo C70 jó példa, ha két nő összefog, semmi nem lehetetlen.
A reklámok hatalommal bírnak. Elvarázsolhatnak, vágyakozóvá tehetnek, de egy pillanat műve alatt elérhetik, hogy a női érzések tovaszálljanak. Ahogyan egy randevúhoz, egy reklámhoz is kidolgozott stratégia kell. Felépített koncepció, megfelelő tervek, jó kivitelezés. Ahogy egy vacsoránál, egy jó reklámnál sem hiányozhat a kifinomult kreativitás, spontán érzések, magával ragadó pillanatok, amiért azt érezzük, nekünk ő kell. Az autógyárak igyekeznek a kedvünkben járni és partnert találni vágyainkhoz. A többi rajtunk múlik.
Simon Sára
S a férfiválasz? A romantika mellett fontos a barátság, a heccelődés is. A Dodge Durango sztereotípiákat humorosan elegyítő reklámfilmjei a kőkemény férfi szívhez szólnak. Ezért, s már csak aktualitásuk miatt is itt a helyük.