A Toyota következetesen építi palettáját a keresletet ösztönző hibrid autók irányába. Ennek megtestesülése mellett a jelenlegi kínálat következetes továbbfejlesztésével találkozhatunk majd standjukon, a Frankfurti Autószalonon.
Az Avensis esetében kissé korai fiatalítókúráról beszélhetünk, persze ez inkább a japánok igyekezetére utal, talán így próbálják meg a földrengés által megtépázott piaci helyzetüket megsegíteni, hogy az autógyártók rangsorában ismét a dobogó felső fokára léphessenek. A kedvcsináló fotó tanúsága szerint a Toyota középkategóriása kicsit morcosabb, fiatalosabb ruhát próbál magára húzni, amihez az ihletet többek között a finom falatnak ígérkező FT86-tól kapták a „szobrászművészek”. A fényszórók és természetesen a lökhárítók sem maradtak meg eredeti formájukban, valamint a manapság kötelező nappali menetfény jelent továbblépést, így pedig valóban frissebbnek hat az összkép. A beltérben történt módosításokról és a hajtáslánc területén történt változásokról az autószalonról hozunk friss hírt.
Az Avensis mellett európai premierjét ünnepelheti a Prius+, amely a hibrid technológiát és családbarát méreteket gyúrja össze lényegében, hétszemélyes utastérrel kecsegtetve. A lemezek alatt a Toyota jól ismert 1,8 literes, korszerű benzines erőforrása dolgozik össze az elektromos egységgel, utóbbi lítium-ion technológiával készült akkumulátorcsomagból táplálkozik. A hétszemélyes Prius+ kibocsátására 100 g/km-t ígér a gyártó, miközben a szintén debütáló konnektorról tölthető Prius esetében akár 49 g/km-es CO2 emisszió is elérhető.
És a hátsókerekes Toyota kupé? Bizony, már legfőbb ideje lenne a premiernek, amit jól tudnak a japánok. Három és fél tanulmány után már végre esély van arra, hogy szériaközelibb változatban, bővebb információkkal megspékelve láthassuk az újdonságot a szalonon - igaz, a gyártó még nem nyilatkozott erről. Lehet, hogy csak Genfre lesz kész az izgalmas modell?