A Kizashi a japánok rendkívül ígéretes modelljének tűnik, melyhez ráadásul bőségesen sok reményt is fűzött a gyártó, eddig azonban nem sok babér termett a Suzuki háza táján. No de beszéljenek a számok! Az Egyesült Államokban a novemberi hónap folyamán összesen 5269 darab Kizashi kelt el, ami nagyjából 500 példánnyal múlja alul a japánok várakozását.
Bár a tengerentúli piacon az autó nem feltétlenül képességei okán szerepel ilyen rosszul, az alacsony eladási számokban bizonyára közrejátszik az amerikaiak tájékozatlansága és bizalmatlansága is, hiszen ők eleddig még nem igazán találkoztak Suzukival, főleg nem ebben a kategóriában.
Persze még a kezdetek kezdetén járunk, úgyhogy a Suzuki nyilván nem adja fel a harcot ilyen könnyen. A siker reményében a gyártótól még soha nem látott reklámkampány startol, melynek mindhárom epizódjában egy-egy prémium modellt "ver péppé" a Kizashi – kihívói a Mercedes-Benz C-osztály, az Audi A4 és a Volvo S40; nem is értjük igazából, hogy a 3-as BMW-t miként felejthették ki a sorból a japánok... (talán túl kemény dió lett volna?)
Mindegyik reklámfilmben fej-fej mellett küzd a Kizashi éppen aktuális ellenfelével, ráadásul egy harmadik fél is részt vesz a csatában; a pattogtatós műanyaggal bevont figura, a száguldó heverő és a limo azonban nem járnak nagy sikerrel, viszont jelenlétükkel egész jól feldobják az így mókás, ám kissé bátor videókat.
Ellenben a reklámok tanúsága szerint a Suzuki brillíroz, és kivétel nélkül felülkerekedik mindhárom európai riválisán stabilitás, fékút és biztonság tekintetében is.
Hogy ez mennyire valós és mennyire a reklámszakemberek műve, azt még néhány hónapig nem tudhatjuk, azonban a jövő év elején mi is górcső alá vesszük a japán nagyszedánt és megvizsgáljuk, hogy teljesít nálunk zárt pályán.