A statisztika és az azok alapján készülő tanulmányok nem ismernek határokat. A még életszerű, legagresszívebb vagy legidegesítőbb sofőrök számát kimutató beszámolók mellett már teljesen elrugaszkodott alapokra helyezett felméréseket is találunk, ezúttal például a hűtlenség és a márkák kapcsolatáról adhatunk számot, s végül még érthető ok-okozati viszonyra is fény derül.
Persze itt már mellőznünk kell mindenféle komolyságot, hiszen nyilvánvalóan nem függ attól a tulajdonos erkölcse, hogy épp milyen modellt vezet, a kutatók azonban mégis összeírták, mely gyártmányok esetében legnagyobb a hűtlen felek aránya. Az Illicit Ancounter mintegy 750.000 fős mintára alapozva osztotta meg az eredményeket.
Ezek alapján az Audik tulajdonosai a leghűtlenebbek, egészen pontosan 22,2 %-uk vallja, hogy már legalább egyszer megcsalta a párját. A dobogót a prémium márkák uralják, ugyanis a második helyre 13,8 %-os rátával rendelkező BMW ért fel, míg a bronzhoz a Mercedes-Benz jutott hozzá 8,7 %-kal. A Volvo lett a negyedik, az ő körükben már kevésbé népszerű a félrelépés, mindössze a tulajok 7,6 %-a tett rossz fát a tűzre saját bevallása szerint.
A nem prémiumok közül a Volkswagen konszern képviseli a legmagasabb arány, ugyanis a VW-k vásárlóinak 5,7 %-a keresi másutt a boldogságot. A tanulmány továbbá arra is rámutat, hogy francia márkákat vezetők a leghűségesebbek: a Peugeot-tulajok mindössze 0,4 %-ának volt már valaha afférja, míg a Renault esetében is csupán 0,5 % ez az arány.
„Az autók sokat elárulnak a tulajdonosaikról. Az első négy helyet betöltő márkát választók általában sikeres, motivált, magasabb beosztású emberek, akik az életük elégedetlenebb pontjaival nem békélnek meg, legyen szó autóról vagy kapcsolatról” – mondta Mike Taylor a kutatást végző intézettől.