Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi digitalizált autószalonjának kapcsán némi szarkazmussal vetettük fel az ötletet, hogy „egy valóban ügyfélközpontú” vállalkozás csak akkor hozhatná még közelebb a terméket a vásárlóhoz, ha az internetes felület konfigurátorának végén azonnal a ’megrendelés’ gombra lehetne kattintani, ami egyúttal hitelfelvétellel is párosulhatna.

Nos, a márka iránti végtelen bizalommal viseltető ügyfelekkel bőséggel megáldott BMW meghallgatta szavainkat, hiszen a környezettudatos „i” üzletág számára a bajorok költséghatékonysági szempontokat figyelembe véve nem szándékoznak külön kereskedői hálózatot kiépíteni, mint inkább az online értékesítés mellett köteleznék el magukat. „Vállalkozásként világos célkitűzésünk, hogy minden termékünk profitot termeljen, s ebben nincs különbség az i márka kapcsán sem, hiszen ezek is csak autók, amiknek az első naptól fogva nyereséget kell termelniük” – jelentette ki leplezetlenül a marketingfelelős Ian Robertson.

Szépek, de nagy bizalom kell ahhoz, hogy látatlanban vegyük meg őket

Az ilyen módon vásároló ügyfeleknek persze nem áll módjában kipróbálni a járműveket, azonban néhány frekventált ponton (így többek között London belvárosában) lesznek olyan "BMW i Store" szalonok, ahol azért meg lehet tekinteni a nem éppen filléres autókat, melyek megvásárlása a dübörgő marketinggépezet nélkül bizony erős megfontolást kívánna.

Mindenesetre öntudatos vásárlókat azért szíven üthet az egyelőre kísérleti jelleggel bevezetni tervezett ötlet, hiszen a BMW ezzel nem csak a munkaadói társadalmi felelősségvállalásáról feledkezne meg, de a prémium márkához társuló álságos ügyfélorientált szemléletről is végleg lehullna a lepel.

Egy tudatos vásárló nem tűrheti, hogy hátat fordítsanak, ha személyes kapcsolatról van szó

Ezek után már alig merek ötleteket adni, de ennél is továbbmenve a raktárbázisok a feladatok összevonásával lehetnének egyúttal értékesítői központok is, így nem jelentene plusz költséget a tárolás sem, miközben a kényeskedő megrendelők egyéni igényeivel is kevésbé kellene foglalkozni. Monitorokon izgalmas reklámfilmek számolhatnának be a márka mennybemeneteléről, hogy aztán a hitelkártyánkat egy automatába dugva apró nyílásból bányászhassuk ki a slusszkulcsot, míg végül digitális kijelzők köszönik meg a vásárlást.

Önök felvételek alapján is nyújtanák a hitelkártyájukat? A terméknél már fontosabb a presztízs és a reklám?

Amennyiben a 80.000 forintos USB csatlakozó komplett számítógépekkel és okostelefonokkal összemérhető felára a nyereség utáni hajsza közben még megenged egy apró gesztust, távozás előtt esetleg egy gép környezettudatos módon papír pohárban kínálhatna kávéval, vagy éppen buborékmentes ásványvízzel, hogy aztán az öntudatra sohasem ébredő fogyasztói társadalom néhány perces örömmámor közepette hajthasson ki a kapun az eldobható, újrahasznosítható, ám ki tudja, hány százalékos haszonkulccsal terhelt autók volánja mögött.