A Mazda az Ausztráliában zajló autószalont választotta helyszínéül a CX-9-es típus legújabb változatának premierjének. Az első ízben 2007-ben felbukkant hétüléses hobbiterepjáró ezzel már a második ráncfelvarrásán is áteset, közeledvén a márka megújuló arculatához, noha ez esetben radikális változásokról nem számolhatunk be.
Mazda CX-9 - galériaA külcsín kapcsán persze megemlítendőek a LED-es nappali menetfénnyel is kiegészült lámpatestek, de nem mehetünk el szó nélkül a modernebb összhatást sugalló lökhárítók, és a fiatalosabb tekintetet kölcsönző hűtőrács mellett sem. A 20 collos felnik mellett a sportos stílusról már a dupla kipufogóvégek gondoskodnak, miközben a szemeket majd az új színekkel kiegészült fényezési paletta is vonzhatja.
Utastér? - Nincs több kérdésünk.
Noha az utastér izgalmasnak továbbra sem nevezhető, a hétüléses felépítés praktikuma mindenképp figyelmet érdemel, ráadásul a gyártó tesztjeinkből már ismert asszisztens rendszerei immár megtalálhatóak lesznek a CX-9 lemezei alatt is. Ami az ausztrál kínálatot illeti, a 3,7 literes V6-os motor specifikációi változatlanok maradnak, azaz továbbra is 272 lóerős teljesítmény és 367 Nm-es nyomaték szabadulhat a kerekekre.
A tervek szerint az öblös V6 hamarosan búcsúzik, most mégis ez a blokk duruzsol a lemezek alatt.
A hazánkban való forgalmazás kapcsán sajnos optimista hírekkel nem szolgálhatunk, hiszen a takarékosságot fokozottan előtérbe helyező piacon az új Skyactiv hajtásláncok debütálásáig a CX-9 európai sikerekre aligha számíthat, ráadásul a CX-5-nél nagyobb hobbiterepjáróra vágyó vásárlók a készletek kimerülésével lassan a CX-7-nek is búcsút inthetnek.