A Genfi Autószalonon Pierre Boutinnal, a Nissan regionális ügyvezető igazgatójával készítettünk interjút az új Micra és a Juke kapcsán, de az is kiderült, hogy a japán márka teljesen új stratégiával igyekszik a jövőben vásárlói kedvében járni.
A modell további érdekessége a motorválaszték, amely dízel verziók helyett két különösen takarékos, teljesen új benzinest kínál. Az alapmotor 80 lóerős, 1,2 literes háromhengeres lesz, 108 Nm nyomatékkal, és 115 g/km-es károsanyag-kibocsátással. Ez valamivel kevesebb, mint 5 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométerre, amely az alacsony önsúly (üresen 945 kg) tükrében reálisnak mondható.
Az interjú során a vezetési élmény is sokszor kihangsúlyozásra került. Az ennek teljes mértékű kihasználásához szükséges nagyobb teljesítményt ugyanezen motor kompresszorral feltöltött, 99 lóerős változata szolgáltatja majd, amelyhez start-stop automatikát is csatol a gyártó, így még látványosabb fogyasztást, és károsanyag-kibocsátást elérve. Míg előbbiről egyelőre nem áll rendelkezésre adat (4 liter körüli vegyes fogyasztás valószínűsíthető), utóbbi rendkívül jó, mindössze 95 g/km. Az ötfokozatú kéziváltó mellett egyébként mindkét motorhoz rendelhető a japánok CVT váltója.
A Micra új generációja szinte eltörpül a Nissan másik újdonsága, a Juke mellett, amely a márka által kezdett, és sikeresen továbbvitt crossover vonalat erősíti. A modell újdonsága – a különleges formavilágon kívül -, hogy bár látszólag a kisméretű egyterű kategóriában indul, valójában nem lehet skatulyába tenni. Ugyanis a visszafogott egyterűek közül ránézésre is azonnal kiugrik, józan felszereltsége, illetve árazása miatt pedig igazából a Mininek (természetesen a Countryman-ra gondolunk) sem jelent konkurenciát; és bár rendelhető erős turbómotorral, magas felépítése miatt mégsem sportautó, viszont nem is terepjáró. Illetve épphogy ellenkezőleg. A Juke – a Nissan illetékeseinek elmondása alapján – a felhasználói igények teljes mértékű figyelembevételével készült, és valóban mindegyik kategóriából kihasít egy részt: a cél az volt, hogy ez mindenből a legjobb rész legyen. Összefoglalva: a Juke a Qashqai C szegmensben elért sikereit szeretné megismételni a B kategóriában.
Az árakról egyelőre nincsenek információk, ugyanis hazánkban a forgalmazás csak jó néhány hónap múlva, ősz végén kezdődik. Mi azonban már most kíváncsian várjuk a kategóriahatárokat átszelő mindenest, illetve a gyártó további crossoverjeit. Úgy tűnik, hogy a Nissan rátalált a számára ideális útra, és a tradicionális szegmensek helyett inkább a határok feszegetését, új részszegmensek kialakítását célozza meg. Azt még korai lenne megmondani, hogy a Juke esetében siker koronázza-e majd erőfeszítéseiket, de rövidesen egészen biztosan üde színfolttal bővül majd a magyar piac (is).