A Transporter a Golfhoz hasonlóan gyakorlatilag kategóriájának legismertebb típusneve lett, miközben időről-időre alapos frissüléssel képes tartani rohanó világunk tempóját. Azonban az alternatív hajtású járművek térnyerése ezt a szegmenst sem kerülheti el, így a Volkswagen sem tétlenkedett és Genfbe zéró emissziós mikrobusszal érkezett.
Az autó formaterve a wolfsburgiak legfrissebb formanyelve alapján készült, de a 2011-es eT! koncepciót is eszünkbe juttathatja. Az e-Co-Motion fantázianévvel illetett jószág méreteit tekintve kisebb lesz a jelenleg futó Transporternél, ám a városi áruszállítás a kompaktabb méreteknek köszönhetően talán még élhetőbb: a 4,9-5,3 méter hosszú testvérrel szemben a szóban forgó verzió 4,55 m hosszan nyúlik el, szélessége 1,9 méter, míg magasságával 196 centisre nőtt.
A felsoroltak mellett manőverezőképességével is kitűnik a VW minibusza, hiszen fordulóköre mindösszesen 8,95 méter, azaz gyakorlatilag bármelyik hétköznapi modellnél kisebb helyen képes manőverezni.
Az autó raktere 800 kg-nyi árut képes elnyelni, térfogatban pedig 4,6 köbméternél húzódik a határ, miközben a hajtáslánc a környezetbarát működést hozza közelebb. A lemezek alatt rejtőző elektromotor 68 lóerő leadására képes, de igény esetén rövidebb időre 115 lóerőt és a hozzá társuló 270 Nm-t is biztosíthat, ami a városi használathoz bőségesen elegendő lehet.
A wolfsburgiak a Teslához hasonlóan többféle akkumulátorcsomaggal képzelik el a járművet, azaz a vásárló dönthetné el, hogy milyen hatótávval szeretné megrendelni az autót - mindezt persze az ár függvényében.
Az alapot a 20 kWh-s pakk jelenti 100 km-es hatótávval, a közepes szintet a 30 kWh-s akku képviseli 150 km-t biztosítva, míg a csúcson a 40 kWh-s ajánlat áll, amivel már 200 km autózható egy töltéssel. A villanymotor és az akkucsomag is a hátsó tengelynél kapott helyet, a meghajtás pedig egy egyfokozatú hajtóművön keresztül történik.