Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bár néhol még zimankós idővel, de megérkezett a tavasz. A legszebb évszak és a romantikus kivirágzás pedig nem is lehetne jobb aláfestés ahhoz, hogy megemlékezzünk a női nem érdemeiről és szívünket ezúttal nyíltan, leplezetlenül a neki oly’ kedves karcsú kezekbe adjuk.

Hölgyek és autókHa már nőiesség, nézzünk néhány érdekességet ezzel kapcsolatban a négykerekűek világában. Hazánk vezető flotta- és járműkezelő vállalata, a LeasePlan Hungária Zrt. elemzése szerint minden huszadik nő ül vörös cégautóban és a kombi a hölgyek leggyakoribb vállalati választása.

Az egyik ismert közhely a hölgyekkel kapcsolatban, hogy autó vásárlásánál a legfontosabb szempont a jármű színe, és gyakran döntenek feltűnő árnyalatok mellett. A legtöbb flotta esetében az egyes pozíciókhoz és munkakörökhöz választható konkrét modelleket, színeket és felszereltséget a vállalatok a cégautó szabályzatban definiálják. A szabályzat által leggyakrabban preferált három klasszikus vállalati járműszín a fehér, a fekete és az ezüstszürke, mely például a LeasePlan flottában jelenleg futó járművek több mint 70%-át adja. A kimutatás szerint a férfiaknál a leggyakrabban rendelt szín a fekete, míg a hölgyeknél a fehér. A klasszikus színek után mindkét nem munkavállalói kék autóban ülnek leggyakrabban, ezt azonban a hölgyeknél már a feltűnő piros, míg férfiaknál a sokkal szolidabb bézs követi. Piros járművet egyébként arányaiban másfélszer annyi női munkavállaló használ, mint férfi.

Összességében minden tíz flottaautóból hármat hölgy és hetet férfi vezet, talán azért, mert a cégautóval járó pozíciók gyakran sok utazással járnak, ami inkább a férfiak számára vonzó munkakör.

A LeasePlan 9000 járművet felölelő autóparkjában a legnagyobb teljesítményű, nő által használt cégautó egy 272 lóerős Volvo XC90, míg a férfiaknál egy 354 lóerős Lexus 450h. Ha az átlagot nézzük, akkor nem tapasztalunk ilyen mértékű eltérést, mindkét nem esetében 110-120 lóerő közé esik a motorok átlag teljesítménye.

Hiába: az üzleti életben még mindig a konzervatív hódít.

A vállalatok által preferált legnépszerűbb női modell a kevésbé nőiesnek tartott, ám praktikus és könnyen vezethető Ford Focus kombi, melyet szorosan követ a négy- és ötajtós Focus és a Renault Mégane. A férfi munkaköröknél a kissé nagyobb méretű, ötajtós Skoda Octavia vezeti a ranglistát, második helyen pedig a kombi Focus áll.

Az eltérő modellek miatt a vállalatok átlagosan 12%-kal költöttek kevesebbet a hölgy munkavállalók autóinak havi tartósbérleti díjára. Értékét tekintve a legdrágább nő által vezetett cégautó egy bordó Volvo XC70, ami kétharmad annyiba került, mint a listavezető úr használatában levő ezüstszürke Audi A8.

Az elemzett adatokból kiderül az is, hogy a LeasePlan által üzemeltetett céges autók vezetőinek baleseti statisztikája tavaly hasonló volt a nők és férfiak esetén. Arányaiban nézve a gyengébb nem képviselői a férfiakkal azonos számban okoztak baleset vagy valamilyen sérülést saját járművükben, viszont - mivel csak harmad annyian ülnek vállalati autóban -, sokkal kevesebb közúti baleset részesei voltak 2011-ben.

Utóbbi adatot igyekezzenek leszorítani nullára. Vezessenek óvatosan, ne tüsszentsenek és ne idegeskedjenek! Mindig figyeljenek a volán mögött: a vezetés nem melléktevékenység, tessék összpontosítani, hiszen akkor már hiába bánjuk, ha megtörtént a baj.

Minden kedves hölgy Olvasónknak nagyon boldog nőnapot kívánunk!