Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nemrégiben beszámoltunk arról, hogy a Citroën a szerény keresletre hivatkozván felfüggeszti a Mitsubishi által fejlesztett elektromos autó, a C-Zero értékesítését. A döntés persze indokolt, hiszen a viszonylag borsos árcédulához mérsékelt minőségérzet párosult, miközben a technológia a vásárlók részéről nem kecsegtetett a befektetés megtérülésével.

Vonzóbb csomagolásban talán sikeres lesz a drágább elektromos hajtás

Az emissziómentes járművek forgalmazása ettől függetlenül nem ördögtől való ötlet, noha a hagyományos hajtásláncokkal szerelt autóknál tőkeigényesebb műszaki arzenál csak egy prémium csomagolásban lehet versenyképes. Erre ébredtek rá a franciák is, akik a korábbi fejlesztések eredményeit felhasználva a Párizsi Autószalonon a feljebb pozícionált DS3 elektromotorral szerelt változatát mutatták be.

Magasan szállta a labda, a Citroen ezúttal mégsem ütötte le

A CitroënDS3 Electrum-mal sem az utastérben, sem a csomagtartó kapcsán nem kell nagyobb kompromisszumot kötnünk, miközben a lemezek alatt egy 87 lóerős erőforrás lapul, melynek akkumulátorai továbbra is szerénynek tekinthető, 120 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé. Mindenesetre a napi teendők ellátására alkalmas lehet az autó, melynek telepei 30 perc leforgása alatt 80 százalékban regenerálhatóak. Az újdonság sorsáról végül a piaci pozícionálás dönthet, noha az árcédula várhatóan meghaladja majd mind a tízmillió forintos lélektani határt, mind a már tesztelt változatokért esedékes összeget.