A Frankfurti Autószalonra a Lotus elhozta az Exige S és az Exige R-GT alaposan ráncfelvarrott változatát, melyek az előzetes találgatásoknak megfelelően az Evorában található V6-os motort kapták meg.
Hat hengerrel a szélsőségek felé - galériaNem is akármilyen formában, ugyanis már az Exige S-ben is a 3,5 literes erőforrás kompresszorral lélegeztetett kiadását találjuk, amely így 350 lóerő leadására képes. A felettébb nagy izmok tömeggyarapodással is járnak: az újdonság közel 150 kilogrammal nehezebb, mint a 225 lóerős, négyhengeres elődmodell, ám 1080 kilogrammos súlyával még így is könnyűnek titulálható. Kívül a frissítés új lökhárítókat és lámpákat hozott, miközben a hátsó légterelő és a diffúzor is megnőtt. A szériában három fokozatban állítható menetstabilizáló felár ellenében egy negyedik, versenyekre kiélezett beállítást is kaphat.
Az Exige R-GT lelkét ugyanezen erőmű adja, de a modell kialakítása már megfelel a FIA GT előírásainak is, így többek között a FIA Rally Bajnokságának aszfalt sorozatán is kövér gumifoltokat hagyhat Monte Carlo környékén.
A menetteljesítményekről és a fogyasztási adatokról a gyártó még nem nyilatkozott, de tippelni nem nehéz: ideális tapadás esetén 4 másodperc körüli 0-100-as sprintre és beállítástól függően nagyjából 260 km/h-s végsebességre számíthatunk, miközben visszafogott tempóban a fogyasztás is megállhat majd 8 literben 100 kilométeren.