Ahogy az érintőképernyők gombamód szaporodnak, úgy hengerelheti le a piacot néhány éven belül a gesztusokkal történő irányítás. Ez alól természetesen az autók központi rendszerének vezérlése sem lesz kivétel, melynek szabadalmára már le is csapott a Google.
A technológiai óriás az Engadget jelentése szerint levédetett egy szabadalmat, amely a gesztusokkal történő járművezérlést teszi lehetővé. A rendszer az autó tetejébe épített kamera és egy lézeres érzékelő segítségével figyelné a vezető mozdulatait és azzal irányítaná az egyes funkciókat. Például az ablak közelében történő karmozdulattal az ablakokat lehetne lehúzni, a rádió előtt „mutogatva” pedig a hangerőt lehetne növelni.
Hogy ennek mennyi értelme van? Természetesen semmi, hiszen a mozdulatok leolvasásának pontossága körülbelül hasonló szinten van a beszéd számítógépes feldolgozásával, vagyis hanggal már jelenleg is irányíthatunk ilyen funkciókat. De az esetek jó részében felhasználóként még ezt sem tesszük meg, inkább megnyomunk egy gombot vagy elfordítunk egy tekerőt. Így az autóban történő gesztus alapú vezérlés is csak érdekesség lesz, amivel el lehet hódítani a technológiai vívmányokat kedvelő vásárlók szívét – a valós, értelmes felhasználásnak kevés aspektusát láthatjuk.
Arra! Balra! Mármint a másik balra!
Továbbgondolva a lehetőségeket azért rejlenek hasznos alkalmazások is a technológiában. Kamerát már eddig is használtak az autógyártók például a szem megfigyelésére, hogy megakadályozzák a vezető elalvását, de más mozdulatok olvasásából is lehet hasznot húzni. A Volkswagen konszern fejlettebb navigációi például már most is érzékelik a feléjük mozduló kezet és csak akkor takarják el a kijelzést további ikonokkal, ha már a képernyő közelébe értünk. De milyen okos lenne például, ha a rendszer a vezető hőcseréjét (pl. izzadását) hőmérséklet-érzékeny kamerával monitorozva állítaná a klímaberendezést, vagy ha a vezetést segítő rendszerek bizonyos mozdulatok (pl. tüsszentés) esetén szigorúbbra fognák a gyeplőt?
A navigáció mutogat nekünk? Mutogassunk vissza!
Bármit is hoz a jövő, az tény, hogy a Google mellett sokan (pl. Harman, Pioneer, stb.) foglalkoznak a technológiával, amely a show-elemek mellett hasznos felhasználással is kecsegtet. Ha pedig megérkeznek az első önvezető autók 7-8 év múlva, úgy is kell valami, amivel elütjük az időt – miért ne mutogatnánk út közben a járművünknek?