Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A hatalmas modelloffenzívát követően viszonylagos csend övezte a Hyundai háza táját. Eközben a koreai márka tovább folytatta világhódító törekvéseit: 4 százalékos növekedéssel eljutott a világ legnagyobb gyártójáért folyó harc negyedik helyére. Most pedig itt az új offenzíva, amelynek egyik legfontosabb képviselőjével, az i20 új generációjával találkozhattunk.

Jól mutatnak a ledes hátsó lámpák - galériaA dél-koreaiak a generáció-váltásnál bizony komolyan vették a dolgukat, melynek egyik legfontosabb lépése egy vonzó külső megalkotása. Ez pedig nagyon jól megy a Hyundai formatervezőinek, hiszen a Folyékony Szobrászat 2.0 formanyelv legújabb képviselője látványosra sikerült. A tervezőknek úgy sikerült karakterrel felruházni a modellt (többek között a C-oszlop fekete betétjével és az övvonalon aluli részek kihangsúlyozásával), hogy eközben mégis széles rétegek számára tetszetős és kívánatos marad.

Az új padlólemeznek köszönhetően az elődjénél 45 milliméterrel nagyobb, 257 centis tengelytávval büszkélkedhet az autó, míg túlnyúlásai csökkentek valamelyest. Emelkedő övvonal, lejtő tetőív - galériaA 4035 milliméter hosszú, 1474 milliméter magas és 1734 milliméter széles i20 minden tekintetben nőtt, amivel a kategória egyik legszélesebb tagjává vált. Agresszív első és hátsó lámpáival, meredeken emelkedő övvonalával és az első fényszórótól egészen a hátsóig végigfutó árnyéktörő vonal mind-mind a dinamikus és látványos megjelenést szolgálja – a fekete C-oszlopokról nem is beszélve. A hátsó fénytestek a kor követelményeinek megfelelően ledes technológiával rendelkeznek, és különleges bumerángformákat rajzolnak ki.

Méretben és minőségben is sokat fejlődött

Nem csak tágas, kényelmes isAz autó külső méreteinek növekedése természetesen hatással volt az utastérre is, mely a gyáriak ígérete szerint szintén minden dimenziójában javult, így elmondásuk szerint akár öten is kényelmesen utazhatnak majd a kategória élére katapultáló i20-ban. A kiemelt kényelem mellett a magas minőségi kvalitásokat is kiemelik a dél-koreaiak, melyek a finom anyagokban és a kiváló összeszerelésben nyilvánulnak meg. Az i10 jó teljesítménye után az üléspróbát követően az i20-ról is elismerő szavakkal nyilatkozhatunk.

Telefonunkat is középpontba állíthatjaKülönösen széltében érződik kategórián átívelőnek a helykínálat, de lábtér tekintetében is az élen áll az i20. A hátsó üléspad kialakítását sem vették fél vállról a tervezők: az ülőlap és a háttámla is kellemes, természetesebb szögben áll, így kimondottan jó üldögélni. Alaphelyzetben a fejtérrel sincsen gond, de a feláras panorámatető néhány centit elrabol, ami 185 centis magasság felett már problémásabbá teheti a hátul való üldögélést.

Alapból 326 literes a csomagtér

A minőségérzet viszont a kategória standardjai tekintetében abszolút ott van. A belső teret nagyon jól feldobja a négy választható kiegészítő színkombináció (fekete, barna, kékesszürke és bézs), és bár az ajtó műanyagjai kemények, a műszerfalra már puha verzió került, miközben a textúra és a jó összeszerelés is minőséget sugároz.

Innovatív extrákkal van tele - galériaA formai megoldásokat tekintve is ismerősek lehetnek a vonalak, melyek a külső mellett belül is a már ismert, funkcionális és ergonomikus irányvonalat követik. Az utasok mellett természetesen a motyóinknak is több hely jut az újdonságban, aminek csomagtartója 326 literesre duzzadt, mely az ülések síkba döntése után akár 1042 literre is nőhet – és akkor a praktikus tárolórekeszekről még nem is beszéltünk.

Az i20 az extrák terén is szolgál újdonságokkal a szegmensben, így hatalmas, nyitható napfénytetőt, automatikusan páramentesítő szélvédőt és kormányfűtést is kapott. A szintén elérhető hétcolos központi kijelző mellé navigáció és okostelefon-kapcsolódási lehetőség is járhat, de a legtöbben már az Androidos és iOS-es telefonokat is kiszolgáni képes dokkolónak is nagyon fognak örülni. Az USB és AUX csatlakozók az alapfelszereltség részét képezik. Felár ellenében elektromosan behajtható tükröket, hátsó parkolóradar, sőt akár a belső visszapillantóba integrált tolatókamerát is kérhetünk, melyekkel valóban a legmodernebb kisautók közé kerül a Hyundai újdonsága. Az i20 egyébként öt felszereltségi szinttel lesz elérhető, amelyet hatféle felszereltségi csomaggal köríthetünk, és a nagyobb opciókat külön rendelhetjük.

Nem csak nagy, nyitható is - galériaAz erőforrások terén nem szállított meglepetéseket a gyártó, hiszen mind a négy szerkezetet ismerhetjük már más típusaikból is. Benzines fronton két erőforrás és három teljesítményszint közül választhatunk: az 1,25 literes erőforrás 75 és 84 lóerős verzióban érhető el, mindkét esetben 121 Nm-es maximális csúcsnyomatékkal. Az 1,4 literes variáns 100 lóerőt és 134 Nm nyomatékot szolgáltat. Míg a kisebbik benzinesekhez ötsebességes manuális váltó jár, addig a nagyobbhoz hatfokozatú kézi, vagy felárért cserébe négyfokozatú automata szerkezetet kapunk.

A dízelpártiak szintén két motor közül választhatnak: az 1,1 literes 75 lóerős (180 Nm), vagy az 1,4 literes 90 lóerős (240 Nm) változatot kérhetik, mindkét esetben hatgangos manuális váltóval.

A nyár közepétől lesz elérhető az új egyliteres, háromhengeres turbómotor, rögtön két változatban. A 100 lóerős kiadás valószínűleg váltja az 1,4-es szívómotort, miközben a 120 lóerős verzió a kínálat csúcsmodelljét jelenti.

Az elöl teljesen független MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművekkel ellátott i20-szal kapcsolatban komfortosabb menettulajdonságokat ígérnek a gyáriak, amin a hatékonyabb hangszigetelés is tovább javít. A kényelem mellett a biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek, amit a szériában járó hat légzsák és menetstabilizáló bizonyít, de felár ellenében sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, aktív fényszóró és visszagurulás-gátló is elérhető lesz.

A törökországi Izmitben készülő újdonság már rendelhető, az árak pedig meglehetősen szimpatikusan alakulnak. Az itt 600 ezer forintos gyári kedvezmény (egyébként 500 e) eredményeképpen már 2,9 millió forinttól elérhető a típus, de légkondi hiányában ez a verzió biztosan nem lesz slágercikk. Az optimális beszállót a szükséges dolgokat (így többek között a klímát) is kínáló Life verzió jelenti, amely 3,3 millió forintért kéreti magát.

Félmilliós kedvezménnyel indít - galériaAz izmosabbik 1,25-ös erőforrásért 100 ezer forintot kér a gyártó - tőle pedig az 1,4-es kétszázezres lépcsőre van. A dízel már jóval drágább mulattság: ugyanúgy Life szinten a mindössze 16 másodperces 0-100-as sprintet felmutató 1,1-es négymilliótól indul, az 1,4-es pedig kétszázezres pluszot képvisel. Főleg az opciók bőségének köszönhető, hogy az árakat bőven 5 millió fölé is hízlalhatjuk, ám a konkurenseket hasonlóan felszerelve átlagosan magasabb árat kapunk.

Magabiztos - első ránézésre okkalAz új i20 az első randevún meggyőző képet festett magáról, a következő találkozás alkalmával viszont szigorúbbak leszünk: részletes tesztünkön kell megfelelnie a típusnak, melynek sikerébe a Škoda Fabia és az Opel Corsa új generációja is igyekszik beszólni. A fiatalokat viszont az i20 fogja legjobban kiszolgálni, nyáron érkezik ugyanis sok más újdonsággal együtt a Coupé fantázianévvel illetett háromajtós kiadás, amely jóval dinamikusabb formákkal és változatlan belbeccsel igyekszik magához vonzani a vásárlókat.