Hazánkban még manapság is igen nagy kultusza van az orosz ipar remekműveinek, s talán alig van olyan rajongó, akiben a Lada ne ébresztene nosztalgikus érzelmeket, vagy éppen ne barkácsolna e percben is valamit a szüntelenül épülő, és soha el nem készülő élményautón. Miközben örömünk a VFTS-eket, és a Koppány kipufogókat körülölelő legendákra gondolván mindig felhőtlen, a rossz élményeket legfeljebb csak ismerősöktől és igen távoli barátainktól hallhatjuk, s tudjuk azt is, hogy egy jó Zsiguli egy Porschét, és minden más mai szuperautót is ugyanúgy megenne reggelire, ahogy a Batman is minden körülmények között legyőzné Supermant.
Lemarad a Porsche mint a borravaló
Nos, minderre most bizonyítékunk is van, hiszen a ’70-es évek Lada 2101-es típusa most méltó ellenfelekkel mérheti össze erejét, midőn a közel korhű megjelenésű modell a kereklámpás stílusjegyét eltulajdonító ’90-es Porsche 911 RS-essel, és egy Nissan GT-R-rel szemben veszi fel a kesztyűt. Miközben orosz versenyzőnk motorházát 240 lóerős teljesítmény feszíti, addig a német ellenfél 300 paripát enged szabadjára, s a japánnak még ennél is nagyobb hátszélre volt szüksége, hogy végül négykerékhajtásán keresztül 1000 tagú ménes nyúzhassa meg az abroncsokat.
A Lada fölényét bizonyítja, hogy negyed mérföldön könnyedén maga mögé utasítja a stuttgarti versenyzőt, s később is csak a légellenállás állhat a végső győzelem útjába. A Nissan elleni futamot szinte már figyelemre se méltatjuk, hiszen tisztán látható, hogy a 2101-es a poros oldalról kényszerült indulni. Szégyenkezésre persze semmi ok, hiszen a videó végeztével sem érdemes tovább lopni a napot, mivel tényszerű, és örök igazság, hogy még néhány lóerő minden Ladában lakozik.