Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Audi, Mercedes-Benz, Opel, Suzuki, valamint megannyi fontos beszállító és nemzetközi hírű autóipari cég. Nem túlzás állítani: autógyártó nemzet vagyunk. De mi áll a magyar négykerekű iparosmunka csúcsán? Melyik modellre lehetünk igazán büszkék? A legdrágább hazai gyártású autó nyomába eredtünk, a pódiumhoz pedig 300 lóerős édeskevésnek bizonyult.

A magas ár magas minőséget, kimagasló teljesítményt, fokozott odafigyelést és fejlett szolgáltatásokat kíván – ezek pedig egyértelműen a prémium márkák ismérvei. A küzdelmet így rögtön két fél mérkőzésére redukálhatjuk: a bal sarokba a Mercedes-Benz érkezik egyenesen Kecskemétről, míg a jobb sarokban a győri Audi termékei sorakoznak.

A CLA tavaly újult meg, azóta a csúcsverzió Mercedes-AMG CLA 45 névre hallgat

Persze szoros konkurenciaharcról nem feltétlenül szól a fáma, még akkor sem, ha valójában az összes esélyes versenyző a kompakt kategória képviselője. Közülük különleges felépítésével kilóg a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: a típus ugyanis a kupé és a kombi műfaj sajátos ötvözete, és persze kérhető Mercedes-AMG verzióban is. Ha így vizsgáljuk, rögtön egy kicsit csalunk, hiszen valójában a kétliteres, alaposan feltöltött benzines szívet Affalterbach-ban, az AMG főhadiszállásán állítják össze, ám végül itt kerül méltó helyére a CLA 45 lemezei alá.

A végeredmény pedig már a puszta számok tekintetében is magáért beszél: 381 lóerő és 475 Nm nyomaték, amelyet hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbít az összkerékhajtás felé. Az eredmény: 4,3 másodperces 0-100-as gyorsulás és 250 km/h-s végsebesség, akár 6,9 l/100 km-es vegyes fogyasztás mellett. Az alapár: 16,18 millió forint.

Az Audi erre is rá tud licitálni, ugyanis a világ legnagyobb motorgyára mellett Győrben összeszerelő üzemek is működnek, a 2,5 literes, öthengeres turbómotort pedig itt építik be az RS3 szedánba és a TT RS-be is. Mindkét esetben 400 lóerővel, 480 Nm nyomatékkal és a csillagos négyhengeresnél karakteresebb orgánummal számolhatunk, miközben a hajtáslánci felállás kísértetiesen hasonló: hétfokozatú duplakuplungos automataváltó és összkerékhajtás.

400 lóerő és családias méretek: az RS3 Sedan sokat ajánl

Az RS3 Sedan 4,1 másodperces gyorsulása magáért beszél, ám a nála is könnyebb TT RS az igazi nagyágyú: akár 3,7 szekundumos 0-100-as sprintjét látva büszkén húzhatjuk ki magunkat, a leggyorsabb hazai gyártású autó ugyanis szuperautókat megszégyenítő módon képes fokozni a tempót. Az akár 8,2-8,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás már csak hab a tortán, mint ahogy az a tény is, hogy a csúcs-TT-t rendelhetjük nyitott, Roadster változatban is.

Valamivel drágább, valamivel gyorsabbAz öthengeres trió gyártása azonban csak a nyár folyamán indul be, így az árak sem nyilvánosak még, de az előzetes információk és a szerényebb modellek költségei alapján azért itt sem akármilyen összegekkel számolhatunk. Az RS3 szedán például a CLA-hoz igazodva várhatóan 17-18 millió forint körül mozog majd alapárat tekintve. Hogy ez mennyire relatív, azt jól mutatja a csillagos modell: ha igazán mindenre vágyunk, akkor elképesztő mértékben, több mint másfélszeresére fokozhatjuk ezt az árat. Az így adódó 26,89 millió forintos ár a viszonylag szerény alapfelszereltség, valamint a drágán mért (de ügyes) extrák eredménye. És persze az olyan nehezen értelmezhető felárral rendelkező kiegészítőké, mint a 18 helyett 460 ezer forint ellenében 19 colos kerekek, a 480 ezerért szénszálas borítású külső visszapillantó tükrök, az 1,18 millió forintos COMAND navigáció vagy a 720 ezres kagylóülések.

CLA: némelyik opció elképesztően drága

Ez lenne a legdrágább magyar autó? Nem, a négykarikás márka erre rásrófol. Az S3-ból kiindulva az RS3 árát csúcsfelszereltséggel még 8 millió forinttal megtoldhatjuk, amivel fej-fej mellett állhatnak fel a dobogó második helyére. Második? De akkor ki a legdrágább?

Természetesen a TT – végtére is a leggyorsabb magyar autónak illik a legdrágábbnak is lennie. Hiszen már a 310 lóerős TTS Roadster is 18 millió forintba kerül, akkor pedig a nyitott TT RS esetén jobb, ha legalább 21 milliót teszünk féle. Csúcsfelszereltség? Számoljunk rá még akár 8 milliót, és lassan a 30 milliós szinttel szemezünk.

A TT RS a leggyorsabb és legdrágább magyar gyártású autó

Van innen még feljebb? Hogyne, igaz, csak részlegesen. Mivel Győrben készül az Audi konszern összes erőforrása, így bizony Lamborghini motorok is elhagyják a gyárkaput. Ha pedig ezt is figyelembe vesszük, akkor nem egy olyan 100 milliónál is drágább autót találunk, amelyben magyar szív dobog. Vagyis ez esetben inkább üvölt, mennydörög, hörög, durrog, suttog és sikít. De ez így is van rendjén.