Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az elektromos autózás egyre nagyobb hangsúlyt kap, és ezzel együtt az autógyártók igyekeznek folyamatos fejlesztésekkel felhívni magukra a figyelmet. Ezek pedig nem feltétlenül csak a négykerekűekre vonatkoznak, hiszen az újrahasznosítás problémaköre is fontos kérdés – főleg, ami az elhasználódott akkumulátorokat illeti. A Renault most a Powervault vállalattal közösen fejlesztett ki egy új megoldást, aminek segítségével újra tudják hasznosítani az autókból kiöregedő akkukat.

Az elektromos autókban nagyjából tíz évig húzza egy akkumulátorcsomag, ám ez nem jelenti azt, hogy ezek teljesen használhatatlanná válnak. Otthoni energiatárolásra például kiválóan alkalmasak lehetnek, és ezzel nagymértékben csökkenthetik a felhasználók villanyszámláját. A Renault és a Powervault ezt tűzte ki célul, és ki is dolgozott egy terméket, amely mindkét cég – és persze a vásárlók – számára is kifejezetten gazdaságos.

Szinte bárhová be lehet tenni az akkumulátorcsomagot

Az autógyártó ennek a megállapodásnak köszönhetően túl tud majd adni az elhasználódott akkumulátorain, míg a Powervault jóval olcsóbban tud majd hozzájutni ezekhez, így akár mindkét vállalat csökkenteni tudja majd a felhasználói árat – utóbbi 30%-os árcsökkenést jósol ennek köszönhetően. Az otthoni akkuk egyébként a napelemekből származó energiát tudják majd hatékonyan tárolni, de az éjszakai áramról is tölthetőek, ami szintén komoly spórolást tesz lehetővé.

Jó megoldás az autókban lévő akkuk újrahasznosítására

A Powervault első körben 50 ügyfelével teszteli a megoldást az Egyesült Királyságban a nyár folyamán: ezeknek az egyik fele otthoni felhasználó lesz, míg a másik közintézmény, például öregek otthona vagy iskola. A visszajelzések nagyon fontosak lesznek a további fejlesztések érdekében.

Mindkét gyártó és a felhasználó költségeit is csökkenti

A Renault egyébként nem az első autógyártó, aki valamilyen otthoni energiatárolási megoldást mutat be, hiszen a Tesla például egész napelemes rendszereket kínál, amelyek éltetik a PowerWall névre hallgató megoldásukat, de a Mercedes-Benz és a BMW is bemutatta már, hogy milyen termékekkel tudnák csökkenteni az ügyfeleik villanyszámláit. Úgy tűnik tehát, hogy az elektromos autózás mellett a vállalatok számára komoly lehetőség nyílik majd elindulni egy új irányba is az akkumulátorok újrahasznosításával kapcsolatban.