Az Alfa Romeo vadonatúj középkategóriás prémium szedánjáról, a Giuliáról rengetegszer olvashattak hasábjainkon: alig várjuk az újdonságot, hiszen az olaszok immár hosszú évek óta hitegetnek bennünket egy (végre ismét) hátsókerékhajtású szedán ígéretével, ami közel egy éve mutatkozott be. De első ízben az 510 lóerős QV csúcsváltozat debütált, ami persze nagyon izgalmas, de biztosan nem a QV fogja képezni az eladások magját, így jogosan vártuk a józanabb variánsokat.
Végre megérkeztek az első Alfa Giuliák - galériaAztán a Genfi Autószalonon, idén márciusban végre megmutatta az Alfa Romeo az ’egyszerűbb’ Giuliákat, s nagyjából a motorpalettára is fény derült. Most pedig, hogy lezajlottak az első nemzetközi menetpróbák, alig maradtak kérdések az autóval kapcsolatban. Tudjuk, hogy a 2,9 literes QV csúcsmodell mellett egy 2-literes négyhengeres turbós benzines és egy szintén négyhengeres, de érdekes módon 2,2 literes Multijet II dízel képezi majd a hajtáslánckínálatot, különféle teljesítményváltozatokban. Továbbá az is kiderült, hogy a szériában járó hatfokozatú kézi váltó mellett a ZF remek 8-sebességes automatája is bekerül a kínálatba, az összkerékhajtás hívei pedig szintén nem maradhatnak szomorúak, hiszen lesznek összkerekes Giuliák.
Az Alfa Romeo vadonatúj középkategóriás prémium szedánjáról, a Giuliáról rengetegszer olvashattak hasábjainkon: alig várjuk az újdonságot, hiszen az olaszok immár hosszú évek óta hitegetnek bennünket egy (végre ismét) hátsókerékhajtású szedán ígéretével, ami közel egy éve mutatkozott be. De első ízben az 510 lóerős QV csúcsváltozat debütált, ami persze nagyon izgalmas, de biztosan nem a QV fogja képezni az eladások magját, így jogosan vártuk a józanabb variánsokat.
Végre megérkeztek az első Alfa Giuliák - galériaAztán a Genfi Autószalonon, idén márciusban végre megmutatta az Alfa Romeo az ’egyszerűbb’ Giuliákat, s nagyjából a motorpalettára is fény derült. Most pedig, hogy lezajlottak az első nemzetközi menetpróbák, alig maradtak kérdések az autóval kapcsolatban. Tudjuk, hogy a 2,9 literes QV csúcsmodell mellett egy 2-literes négyhengeres turbós benzines és egy szintén négyhengeres, de érdekes módon 2,2 literes Multijet II dízel képezi majd a hajtáslánckínálatot, különféle teljesítményváltozatokban. Továbbá az is kiderült, hogy a szériában járó hatfokozatú kézi váltó mellett a ZF remek 8-sebességes automatája is bekerül a kínálatba, az összkerékhajtás hívei pedig szintén nem maradhatnak szomorúak, hiszen lesznek összkerekes Giuliák.
150-től egészen 510 lóerőig tart a Giulia kínálataA motorokra visszatérve, az új 2-literes turbós benzines csak kicsit később csatlakozik a kínálathoz, így első ízben a dízelekkel és a villámgyors QV-vel startol a modell. A kisebb benzines különben 200 és 280 lóerővel, 330 illetve 400 Nm-t felvonultatva lesz elérhető, amely adatokhoz komoly menetteljesítmények és csupán 6 liter körüli gyári vegyes átlagfogyasztás társul majd. Azonban a piac szempontjából sokkal relevánsabb az új dízel, vagyis a 2.2 Multijet, amely első ízben 150 és 180 lóerővel lesz elérhető, később viszont piacra kerül egy 210 lóerős, vélhetően két turbó által lélegeztetett variáns is.
Reméljük, nem csak jól néz ki, hanem jó is a váltó!Kézenfekvő volt az Alfa részéről a 2,2 literes négyhengeres dízel használata, gondolhatnánk, hiszen az FCA nemrégiben mutatta be a 2,2 literes dízelmotort az olasz-amerikai csoporthoz tartozó Jeep Cherokee-ben, amit ilyen konfigurációban nemrégiben mi is teszteltünk – a Jeepben 200 lóerőt és 440 Nm-t tudott az ott keresztben beépített erőforrás, amivel remekül ment, és nem is evett sokat az amerikai terepes, szóval a motor ideális választásnak tűnik a sportos és jóval könnyebb olasz szedánhoz.
Nem, ez nem egy dízel Giulia... - galériaAzonban ha jobban megnézzük az adatokat, kiderül, hogy ezúttal bizony valami másról van szó: a Jeep motorja 2184 köbcentis, az Alfa viszont 2143 köbcentit kommunikál a Giulia esetében. És épp ezen a számon akadt meg a szemünk hirtelen a gyári sajtóanyagot böngészve! Nem ismerős esetleg valakinek ez a különleges, 2143-as szám? Na jó, segítünk: pontosan ennyi köbcentiméteres a Mercedes jól bevált és jó öreg, OM 651 kódjelű 2,15 literes dízelmotorja, amit szép lassan leváltanak a csillagosok a friss fejlesztésű 1,95 literes utóddal, mely az új E-osztályban debütált.
'Race' állást csak a QV-ben találunkA Mercedessel való közösködésről szó nincs az Alfa sajtóanyagjában, azonban nekünk több mint gyanús ez a motor. És nem elég, hogy a hengerűrtartalom stimmel, de még a furat és a löket is: előbbi mindkettőnél 83, míg utóbbi 99 mm – ez pedig már tényleg nem lehet véletlen, főleg annak tudatában, hogy a Mercedes több márkának biztosít erőforrásokat, például épp a szóban forgó dízelt, ami az Alfában is hosszirányban van beépítve, vagyis teljesen kézenfekvő lenne.
Elegáns és sportos stílusban is jól mutat a GiuliaAzért vannak dolgok, amik kicsit eloszlatják kételyeinket: például az, hogy az Alfa sűrítési viszonya 15,5:1 (akárcsak a Jeep 2,2 literesében), miközben a Mercedesé 16,2:1, a vezérlés pedig a csillagosoknál láncos, a gyári specifikációk szerint az Alfánál viszont szíjas, szóval teljesen azonos nem lehet a két motor. Lényeg a lényeg, mi arra gyanakszunk, hogy csak bizonyos alkatrészeket, részegységeket vásárolt az Alfa Romeo a Mercedestől, de a hír korántsem hátrány, mint inkább előny, hiszen egy kiforrott, megbízható motorról beszélhetünk. Aztán lehet, hogy szó sincs erről, minden csak a véletlen műve – majd kiderül.
A dízelmotor először 2, később 3 verzióban lesz kaphatóA specifikációkra visszatérve, amint fentebb is írtuk, első ízben 150 illetve 180 lóerővel kerül be a kínálatba a négyhengeres dízel – a csúcsnyomaték mindkét esetben 380 Nm kézi váltóval és 450 Nm a nyolcfokozatú automatát választva. A menetteljesítmények szintén több mint tisztességesek: 150 lóerővel is ’megvan a száz’ 8,2/8,4 másodperc alatt, a végsebesség pedig 220 km/h, 180 lóerővel pedig mindössze 7,1/7,2 szekundumot vesz igénybe a 0-100 km/h-s sprintidő és egészen 230 km/h-ig gyorsul a dögös szedán. A gyári vegyes fogyasztások alacsonyak, minden esetben 4,2 l/100 km-t közöl az Alfa Romeo. És ami szintén örömteli illetve pozitív meglepetés, az a dízel Giuliák nagyon alacsony súlya: alig 1,4 tonnát nyom az autó, ráadásul a súlyelosztás ideális, 50-50 százalékos a tengelyek között.
Belül ha akarjuk, elegáns,...Nem csak az alacsony tömeg és az erőteljes motorok, de a gyáriak szerint merev karosszéria és az igényes futómű is a kiváló vezetési élmény szolgálatában áll. Az aktív felfüggesztésrendszert a márka ’Alfa Link’ néven emlegeti. Az autó alatt elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros (ún. négy és fél lengőkaros) felfüggesztések vannak, amelyekhez opcionálisan állítható gátlókat is kérhetnek a vásárlók – utóbbi széria a QV esetében. A fékekre szintén nagyon odafigyeltek a fejlesztők, és a kormányzás az első tapasztalatok szerint állítólag gyors és pontos, ráadásul közvetlen (persze a legjobb a QV csúcsváltozatban, ahol mindössze 2-t fordul a kormánykerék a két végállás között), vagyis a vezetési élmény szinte garantált.
... ha akarjuk, sportosHa már az ízletes QV szóba került, amiből frissen az olasz rendőrség (csendőrség) is kapott kettőt: az előzetes adatoknak megfelelően az üresen alig másfél tonnás rakéta agresszív légterelőivel, óriási fékjeivel és kerekeivel, illetve egyedi elosztású 2x2 kipufogócsövével már kívülről hirdeti erejét, a lemezek alatt pedig a korábban beígért technika lapul. A 2,9 literes, kétturbós V6-os motor a Ferrari mérnökeinek segítségével született, s nem kevesebb, mint 510 lóerőt illetve 600 Nm-t produkál, így a QV a szegmens legizmosabb sportszedánja a Mercedes-AMG C 63 AMG S-sel egyetemben - részletesebben különben tavalyi bemutató írásunkban, ide kattintva olvashatnak a Giuliák királyáról.
Nagyon gyors, de ha akarjuk, egy nyugodt szedánA 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő a legkeményebb sportautókat idézi, akár a korlátozást mellőző 307 km/h-s végsebesség. Az aerodinamikára is különösen odafigyeltek a tervezők, s a hatékony légterelőknek köszönhetően nagy sebességnél úgy óriási a leszorító erő, hogy a cw-érték igen alacsony: 0.32. Az is ismert, hogy a QV hátsó- és összkerékhajtással egyaránt elérhető lesz, a széria hatfokozatú kézi váltó mellett pedig ugyanúgy megtalálható lesz a nyolcgangos ZF-féle automataváltó, akárcsak a gyengébb testvérek esetében.
510 lóerővel nem nehéz táncba vinni a Giulia fenekét...Már csak az ára kérdéses a rakétának, de Olaszországban például szinte euróra megegyezik a 431 lovas BMW M3-éval, így ebből kiindulva hazánkban 23 millió forint körüli összeget prognosztizálhatunk. Vélhetően a többi Alfa Romeo Giulia árazása is igazodik majd a német prémium konkurensek áraihoz, de mi azért reméljük, hogy az olaszok büszkesége azért kicsit olcsóbb lesz az ellenlábasoknál – véleményünk szerint erre szüksége lenne a teljes sikerességhez. Ezek még csak merész találgatások részünkről, de mi a 150 lóerős belépő dízel esetében kézi váltóval és hátsókerékhajtással 9 millió forint körüli indulóárra számítunk – az igazság rövidesen kiderül.
9 millió körüli lehet a Giulia indulóára - galériaS hogy mi lesz később, majd az erősebb motorok érkezését követően? Reméljük, rövidesen bemutatkozik a puttonyos SW változat, mégpedig hasonlóan dögös formákkal, mint a szedán – de addig is gyönyörködjenek a szépséges négyajtóson tartalmas galériánkban. A Giulia ráadásul csak a kezdet az új, minőségi Alfa modellek sorában, hamarosan ugyanis teljes crossover/SUV portfólióval jelentkezik a márka, a későbbiekben pedig minden bizonnyal a Giulietta is megkapja majd méltó utódját.