Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A reklámipar manapság nem ismer határokat, a különféle márkák a lehető legelképesztőbb módszerekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat, legyen szó fogkrémről, sós mogyoróról vagy épp autóról. A Porsche a Macan névválasztásával fel is dobta a labdát jó magasra, egy amerikai kereskedő pedig határozott mozdulattal lecsapta.

A Macan ugyanis indonéz eredetű szó és tigrist jelent, innen már jóformán egyértelmű is a dolog, a szalonban szaladgáló, elő tigrissel lehet még némi plusz különcséget beszuszakolni az exkluzivitással amúgy is csordultig telt kereskedésbe. A floriai Tampa városában az egyik kereskedő hasonlóképpen tett, ám hamar a Porsche fülébe jutott, hogy a Reeves Import Motorcars igazi nagymacskákkal reklámozza az új zuffenhausei SUV-t. A német márka az állatok jogait szem előtt tartva azt tanácsolta a szalonnak, hogy hagyjon fel a rendhagyó promócióval.

A Porsche nem nézi jó szemmel az állatokkal való reklámozás ilyen formáját” – tette egyértelművé a gyártó álláspontját Nick Twork, a Porsche termék kommunikációért felelős vezetője. Noha a Porschét a PETA is megkereste az ügyben, elsőként a Big Cat Rescue tett panaszt a német márkánál a szokatlan reklámozási formát illetően.

A szervezet kiderítette, hogy a Reeves Import Motorcars a Dade City’s Wild Things néven futó, egzotikus állatokkal foglalkozó cégtől bérelte a ragadozókat a május 2-án megejtett promócióhoz.

Susan Bess, a Big Cat Rescue PR-osa szerint számos más amerikai kereskedés is tervezte, hogy élő tigrissel teszi látványosabbá a szalont a Macan érdekében. A Leith Porsche nevű szalon azonban előrelátó módon felkereste a PETA állatvédő szervezetet, és miután kiderült, hogy az állatok szállítása milyen viszontagságos és a velük kapcsolatos bánásmód nem épp a legjobb, letettek az ötletről. Végeredményében azonban jól végződött az ügy, az állatvédők üdvözölték a Porsche reakcióját.