Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A világ telis-tele van veszélyekkel, így aztán kész szerencse, hogy minden nap újabb tanulmányok születnek arra, hogy aggodalmat keltsenek bennünk, miközben a megoldások is villámgyorsan rendelkezésre állnak.

Persze mindenre van megoldás, így például tudjuk, hogy szerelmi bánatra orvosság, ha nem gondolunk szívünk vágyára, míg a szívroham kialakulásának veszélyét csökkenthetjük, ha nem stresszeljük magunkat – ami persze nagyjából a munkakerüléssel lehet egyenértékű.

Már egy 'hápci' is halálos?

Most azonban okos tudósok kimutatták, hogy amennyiben náthásan ülünk a volán mögé, nagyságrendileg ugyanakkora veszélyforrást jelentünk, mintha négy dupla Vodka legurítása után tennénk ugyanezt. Eddig csak a drogos, italozó sofőröktől kellett rettegnünk, akiket szerencsére a jogalkalmazó is üldöz, ám azt álmunkban sem gondoltuk volna, hogy a megfázásos betegeket ugyanilyen boszorkányüldözésnek kellene kitenni.

Márpedig egy kutatócsoport erre a következtetésre jutott, amikor a sofőrök reakcióidejének növekedése, és a náthás megbetegedések között olyan összefüggésre leltek, ami legkevesebb 50 százalékban az italozással egyenértékű. Mindez persze erősen felizgatta a Young Marmalade elnevezésű biztosítótársaságot, aki ezek után a kockázatvállalást az ügyfelek egészségügyi állapotától ilyen szinten is függővé tenné - kész szerencse, hogy a brit rendőrök még nem vetik be nátha-detektoraikat.

Sajnos messze még a kabrió-szezon

Persze azért megijedni nem kell, hiszen most is kapunk egy jó tanácsot, ami így szól: „Ne vezess, ha nem érzed jól magad!”. Nos, ezért újfent hálával tartozunk, csak úgy, mint a statisztika tudományának, amivel könnyedén kimutatható, hogy a diliházba kerülők, és a brit tanulmányok olvasóinak száma között egyenes arányosság fedezhető fel. Érdekes, hogy a náthás megbetegedések, és a dohányosok közötti összefüggésre nem utal a kutatás. Vajon nem azok fáznak meg, akik a kávézó előtt öt méterrel, a hidegben gyújtanak rá?